Dehler in zwaar weer 2

• Cor

Dehler werf zinkt naar faillissement, personeel ontvangt geen salaris meer

Het Duitse watersport bedrijf Dehler staat op het randje om failliet te gaan. Onlangs kondigde Dehler nog vol trots aan dat het van het merk Etap ook een successtory zou gaan maken. Lijkt wel Fortis of de Belgische regering. Ik begin te vrezen voor mijn tripeltjes. Vandaag maar wat extra Westmalle ingeslagen. Ik vrees ook voor andere (bier)merken. :(

Cor

• Sindbad

Cor schreef:

>

Ik begin te vrezen

> voor mijn tripeltjes. Vandaag maar wat extra Westmalle

> ingeslagen. Ik vrees ook voor andere (bier)merken. :(

> Cor

:) Zie draadje van Mark hieronder.

• richard

Cor schreef:

>

> Dehler werf zinkt naar faillissement,

Dat is niet de eerste keer, vandaar zeker de “2” achter zwaar weer.

In economisch zware tijden zijn dergelijke bedrijven met luxe-artikelen het eerst aan de beurt. Bier blijft men altijd wel drinken, al is het maar om de problemen te kunnen vergeten.

• Alex

Ik denk dat alle kleinere serie botenbouwer voor particulieren in zwaar weer verkeert. Ook Hanse is failliet gegaan.

Straks blijven alleen grote botenbouwers Bavaria en Beneteau in afgeslankte vorm over. Voordeel is dat zij veel verkopen aan charterbedrijven, maar ook die vraag zal teruglopen.

Triest is het wel. Kostbare werkgelegenheid dreigt verloren te gaan. Ook alle toeleverancier bedrijven, “yacht services” bedrijven zullen dit voelen.

• Jan

Dehler is inderdaad failliet. Bavaria staat al een maand stil. Er staan 1000 schepen klaar om verkocht te worden. Als je wilt kopen dan is dit het moment. Ze zijn bereid om 35% van de vraagprijs af te doen. Ze hebben gwoon geld nodig. Je eigen schip raak je echter ook niet kwijt. Dufour staat ook bijna op omvallen. Het is een zooitje.

• Cor

Hanse is niet failliet! Let wel, het gaat hierbij niet om de Hanse fabriek in Duitsland, maar om de importeur en de makelaar Hetterschijt in Medemblik!

De nieuwe Hanse importeur is Hanse West te Workum

Cor

• Cor

Mijn inlichtingen: voor wat ze waard zijn want je weet het nooit zeker tegenwoordig.

Bavaria is bezig met nieuwe productielijnen te bouwen voor grotere schepen. En de productie draait op een gereduceerd niveau. Dit doet men meer in het najaar de productie gaat normaal gesproken weer omhoog na de grote botenshows.

Het is zeker niet zo dat Bavaria op voorraad bouwt. Ieder schip op het terrein is verkocht.

35% korting! was dat maar waar, want dit zou betekenen dat je een nieuwe Bavaria 34 in de box hebt liggen voor minder dan 60.000 euro.

Opvallend is verder dat er geen stijging is van het aantal te koop aangeboden boten. Oorzaak? Zo worden er minder Bavaria's aangeboden dan een jaar terug. En de aangeboden jonge boten, charters!

Cor

• BJ

Nou, bij de yacht services is het nog niet doorgedrongen want daar worden nog regelmatig mega-bedragen gerekend. Een voorbeeldje: voor het schilderen van de opbouw en kuip van mijn Contest 33 durft men rustig 14.000 euro te vragen. Daar laat ik mijn huis vier keer voor doen!!!

• herman

probeer deze eens .

AanBoord ,jachtreparaties .

E-mail;welkom@aanboord.nl

Geen zakelijke belangen bij .

Zij behandelen mijn boot momenteel (Spirit 32 )

In eerder stadium volledig afgeknapt op woekerprijzen van anderen .

• Alex

14.000 is inderdaad heel extreem.