minder zuipen

• marksvrijheid

staat danwel in de telegraaf… maar stel je voor dat het waar is :)

Alcohollimiet op het water omlaag

Uitgegeven: 19 december 2008 09:44

Laatst gewijzigd: 19 december 2008 09:44

DEN HAAG - De toegestane alcohollimiet voor schippers en zeilers gaat omlaag, en wordt even hoog als die voor bestuurders op de weg.

Het kabinet besluit naar verwachting vrijdag op initiatief van staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) om de limiet voor op het water van 0,8 promille te verlagen naar 0,5 promille.

Ingewijden hebben berichtgeving daarover in De Telegraaf bevestigd

• BJ

Was vanmorgen ook op de radio en is natuurlijk niet meer dan terecht. Maar het is wel een Telegraaf-artikel: blijkbaar mag de schipper niet drinken maar als de stuurman van zijn stuurstoel valt is er niks loos. Nou ja, een meisje misschien… :D

• paulus

Altijd gemeend dat zuipen op een zeilboot zichzelf afstraft. Lig je er vrij snel naast. Dubbele straf. Zie je TWEE boten wegzeilen.

• richard

BJ schreef:

>

> Maar het is wel een Telegraaf-artikel: blijkbaar mag de schipper niet drinken maar als de stuurman van zijn stuurstoel valt is er niks loos.

Bij uitzondering heeft de Telegraaf heeft een keer gelijk: de schipper is verantwoordelijk. De stuurman kan ook door een stuurautomaat worden vervangen, een automaat heeft net zo veel verantwoordelijkheid als een (dronken) stuurman.

• marksvrijheid

:)

• zuiperd

Ik wijs mijn schoonmoeder altijd aan als schipper :-) die is echt nuchter hoor!!

• BJ

Dat zal best maar als de stuurman met een slok op achter het roer zit krijgt 'ie toch mooi een prent. Nuchtere schipper of niet.

• Sindbad

paulus schreef:

>

> Altijd gemeend dat zuipen op een zeilboot zichzelf afstraft.

> Lig je er vrij snel naast. Dubbele straf. Zie je TWEE boten

> wegzeilen.

Ik ben blij dat ik geen twee boten heb…… veels te veel werk. Nog een reden om niet teveel te drinken.

• ZeilDude

Bij mij gaat de kurk eraf als de huik eropzit en niet eerder.

Door alcohol word je waarnnemingsvermogen minder (je kakt in) en het zeilen wil ik juist zo intens mogelijk beleven. Zonder kunstmatige smaak-, kleur- en andere vervuilende middelen.

• Cor

Wij hebben een goede gewoonte! Na het aanleggen nemen wij een “voor en een achter”. En sorry, af en toe poetst de Wed. Joustra onderweg onze tandjes.;)