waterpomp

• Alex

Het blijven lopen van de waterpomp, kan ook een eenvoudige oorzaak hebben. Misschien dat èèn van de kranen aan boord blijven lopen. Ik heb wel eens gehad dat de douchekop aan de achterkant ingedrukt bleef waardoor drinkwater naar buiten liep en de waterpomp maar steeds bleef lopen om de waterdruk te behouden. Uiteindelijk een nieuwe douchekop aangeschaft en probleem opgelost.

• Raini

Mijn dank voor al deze tips, na mijn vragen mbt inbouwen walstroom, acculader en 230 voorzieningen hetgeen prima is gelukt, ga ik aan de slag met het volgende project dus pomp repareren cq vervangen en (230v)boiler plaatsen, Vervolgens RVS spoelbakken inbouwen, en kijken of ik de koelbox in het aanrechtblad kan isoleren zodat ik deze kan voorzien van een koelelement. Tevens wil ik een koelkast inbouwen in de ruimte onder de kaartentafel.

Hierna komen de vragen voor het volgende project.

m.vr.gr

• don't worry

Als ik goed onthouden heb, ben je in het bezit van een C888.. Mijn vorige boot een compromis C999 en de huidige een C34 hebben allebei en parallel systeem voor drinkwater. Kijk voor je begint naar de afsluiter bij de voetpomp onder het aanrecht. Deze moet dicht staan. Anders blijft de electro pomp doorlopen en blijft het water via de parallel leiding rondlopen. Voetpomp kun je gebruiken, na het openzetten van de afsluiter, als de electro pomp het begeeft of om stroom te sparen. Dit is een standaard constructie bij de compromis voor noodsituaties. Ook met de voetpomp kun je het watersysteem onder druk zetten. Een soort extra veiligheid.

D.W.

• richard

De watertank is toch nog wel vol? Als deze leeg is blijft de pomp ook door lopen omdat er door gebrek aan water geen druk meer achter de pomp kan worden opgebouwd.