Wie weet waarmee je een stoffen huik schoonmaakt die door algen en nat blijven vies is geworden?
De zonkant is netjes gebleven, maar de andere kant is vies geworden in dit natte najaar.
gr. René
Dat probleem heb ik ook met mijn huik. Ik zat te denken aan een zachte borstel, groen of gele zeep en op die manier wassen. Daarna naspoelen, laten drogen en inspuiten met zo'n goedje wat je ook op tenten spuit om ze weer waterafstotend te krijgen. Met tenten werkte dat over het algemeen goed dus waarom met een huik niet..
Misschien als je ze gewoon groene zeep voert maar in combinatie met een borstel vinden ze het niks. En als je het daarna uitspoelt heb je er voorlopig geen last van. Best wel huis-tuin-en-keuken als je het mij vraagt.
Maar je kan ook algendoder gebruiken, dat spul wat ook voor tuinmeubelen wordt gebruikt.
Zowel azijn als soda, of een combi van beiden werken prima als algdodendmiddel (ook goed voor schimmels). Voor de houdbaarheid van je huik, zou ik 'm behandelen met azijn (soda is nl een stuk agressiever).
Gewoon een sopje maken met water en azijn (zacht borsteltje of een ruwe handdoek om voorzichtig te wrijven, dan beschaidg je het doek, of de impregneer niet) en later (indien nog nodig) op lage temp in de wasmachine wassen met een niet blekend vloeibaar wasmiddel.
Na de eventuele wasmachinebeurt natuurlijk wel weer impregneren tegen weersinvloeden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?