Nieuwe dienst voor Boten! graag commentaar

• Kaptein iglo

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit voor de gemiddelde watersporter kans van slagen heeft. Al die zaken kun je zelf veel beter en goedkoper. Je weet immers waar je naar moet kijken en waar de risico`s zitten. Misschien in een Port Zelande of Roompot Marina dat er enkele snobs liggen die dat wel zien zitten. Wel een charmant idee. Misschien dat een dienst met een webcam iets is. Zo ja dan voor mij 5% (ha ha). Succes ermee en gegroet. K.I.

• Cor

Niks snobsof grote jachthavens We liggen in een kleine Haven in Friesland. Wat is goedkoper en beter? 25 piek aan een mannetje die weg weet op je boot of 300 km rijden en andere kosten.

Een mooi voorbeeld van een webcam. Daar gaat je idee en bron van inkomsten. Als je boot goed binnen het camerabereik ligt zoom je in tot in de kuip.

http://81.206.97.137:50000/view/index.shtml

Cor

• ZeilDude

Dat afmeren geloof ik wel en zo niet dan bel ik de havenmeester.

Alternatief:

Op vrijdagavond bij aankomst is al gedaan door julie dienst:

- het dek gepoetst,

- koelkast aan,

- en gevuld met de boodschappen die ik de dag ervoor gemaild heb

- schone handdoeken en beddengoed (vuile was laat ik liggen en haal je weer op)

- binnen gepoest

- vuilwatertank leeg

- watertanks vol,

- accu's vol.

Daar wil ik wel een abonnementje op nemen (of strippenkaart)

• Cor

Paul

Proef ik in deze reactie nu wat jaloezie of voel je je te kort gedaan in de rubriek plotter aan boord. Niet nodig Paul, sterker dit is mijn letterlijke bijdrage op het niet genoemde clubforum. Hopelijk vinden jullie elkaar nog eens. Uit waardering zijn beide genoemd.

>n plaats van elk jaar een nieuwe kaart of update. Het is nog niet geheel operationeel maar gezien het gegeven, de kosten en de eenvoud zou dit wel eens wat kunnen zijn.

http://www.filo.nl/zeilen/survey/plotters.php

En om niemand te kort te doen: http://www.pauljongen.nl/zeildude/component/option,com_frontpage/Itemid,1/lang,nl/<

Cor

• ZeilDude

Cor,

Het is altijd goed dat iedereen weet dat er een keuze gemaakt kan worden.

Door de open discussie met Henk is me e.e.a. duidelijk geworden en ik hoop bij anderen ook.

Nu gaan we beide aan de slag en komen beide binnenkort met iets nieuws en beters dan voorheen. Lijkt me een mooi vooruitzicht.

Wellicht dat we ooit iets samen gaan doen (mijn deur staat altijd open). Ik denk dat de gebruikers hier de belangrijkste stem in hebben.

Ander idee: Wel eens gehoord van OpenStreetmap (www.openstreetmap.nl)? Deze kaarten kunnen gratis gebruikt worden, vallen onder cc licentie en worden door enthousiastelingen gemaakt en bijgehouden.

We kunnen hetzelfde doen voor OpenWatermap Zoom eens in op http://www.openstreetmap.org/index.html?lat=52.09428&lon=6.06055&zoom=7. Zie hoe gedetailleerd de wegen zijn uitgewerkt en hoe minimaal (basis is er) de waterwegen. Als we als zeilers met onze GPSsen en plotters nu zelf eens de waterwegen in kaart brengen en up-todate houden? Doneer ik m'n BaZ's, Henk wellicht de tonnen. Kan iedereen altijd up-to-date gratis materiaal gebruiken.

• BJ

En dit heeft betrekking op de vraag van Jolter…. hoe precies…. ??????

• ZeilDude

inderdaad.

• marksvrijheid

haha, toch wel ;)

• Sindbad

ZeilDude schreef:

>

> Dat afmeren geloof ik wel en zo niet dan bel ik de

> havenmeester.

>

> Alternatief:

> Op vrijdagavond bij aankomst is al gedaan door julie dienst:

> - het dek gepoetst,

> - koelkast aan,

> - en gevuld met de boodschappen die ik de dag ervoor gemaild

> heb

> - schone handdoeken en beddengoed (vuile was laat ik liggen

> en haal je weer op)

> - binnen gepoest

> - vuilwatertank leeg

> - watertanks vol,

> - accu's vol.

>

> Daar wil ik wel een abonnementje op nemen (of strippenkaart)

Ha! Lijkt mij ook wel wat…. :)