Boot-Düsseldorf

• yves

Hoi allen,

ik ben aan het overwegen om in januari eens naar Boot Düsseldorf te gaan, gezien het niet bij de deur is voor mij vraag ik me af of het echt de moeite is? Natuurlijk ga ik alleen maar voor alles wat met zeilen te maken heeft.

Ik ben wel es benieuwd of iemand van jullie er in het verleden al eens geweest is en wat jullie er toen van vonden.

Benieuwd naar jullie reacties!! groeten Yves

• drumstick

Elk jaar, de grootste watersportbeurs ter wereld en in de snuffelhallen vele koopjes. Bovendien is het sneller en beter bereikbaar dan Amsterdam (wel meer kilometers maar geen files). En het parkeren is er perfect geregeld (en betaalbaar voor de gewone man).

HISWA? Wat is dat ook al weer?

• willem

hele leuke beurs een echte aanrader, voor het vertrek ernaar toe in het een of andere watersportblad uitzoeken welke hal(-len) je moet zijn! De hele beurs bezoeken en alles in een dag zien is in een dag onmogelijk.

• Rob Grootveld

Ik ga er bijna elk jaar naar toe. Met 16-17 hallen kan de HISWA er bij wijze van spreken 5 keer in en je vindt er schepen die de RAI niet eens kunnen bereiken (laat staan naar binnen kunnen).

Op de website van Boot Dusseldorf (http://www.boot.de) kun je de plattegrond en de exposanten bekijken.

Afhankelijk van waar je woont, maar met 2-3 uur autorijden kun je er wel zijn. Gewoon de borden volgen en je komt op mega parkeerterreinen met pendelbussen naar de hallen. Kijk ook eens in ‘de bladen’ soms zijn er aanbiedingenn met bustours. En vergeet NS Hispeed niet, die bieden DUS al aan vanaf € 19.= ER met de ICE. Op het station in DUS kun je je entreekaart al kopen en je hebt dan gratis vervoer met het OV.

• Cor

Met de auto, denk aan winterbanden.

Cor

• Rob Grootveld

Volgens mij is er geen sprake van een winterbanden plicht in D.

Alleen, als je betrokken bent bij een ongeval onder winterse omstandigheden, je geen winterbanden hebt en het aannemelijk is, dat dat een rol van betekenis heeft gespeeld, kun je aansprakelijk worden gesteld.

• Beus

De afgelopen 5 jaar wel ieder jaar geweest maar op de weg terug denk ik altijd volgend jaar ga ik niet meer. Natuurlijk redelijk veel zeilboten en losse spullen in overvloed maar voor mij (ons) is het gewoon een dagje opstarten voor het nieuwe seizoen.

In januari reizen we dus waarschijnlijk gewoon weer af naar Duitsland al was het maar omdat de kinderen nu ook eens een keer mee willen.

Gewoon dus in ieder geval één keer gezien hebben zodat je, je er zelf een beeld van kunt vormen.

• Kaptein iglo

Bij Boot Dusseldorf vergeleken is de Hiswa een dorpse rommelmarkt op een regenachtige dag. Boot Dusseldorf is perfect georganiseerd en er zijn op de laatste dag veel aanbiedingen en veel te regelen en ritselen. Laatste keer een rubberboot 75% en nieuw Lewmar luik gekocht voor 50%. Als het toevallig uit komt ga ik wel eens naar de Hiswa maar Boot Dusseldorf sla ik nooit over. Groet K.I.

• JEV

Boot Dusseldorf is 10x beter dan de Hiswa.

Zelfde prijs of zelfs minder (Incl. parkeren) een veel grote aanbod aan alles. Ik ben het afgelopen jaar voor het eerst naar Boot geweest.maar wat een verschil met de Hiswa daar ga ik nooit meer naar toe.

• JEV

Lees onderstaande forum berichten maar eens:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=234&i=44743&t=44743