"bijbel" voor aan boord

• R vd Velden

Welk boek “MOET” zeker in ieders nautische boekenkast aanwezig zijn ???

maw; ik ben op zoek naar boeken mbt zeiltrim en zeemansschap……..

(liefst in het Nederlands en vergezeld van duidelijke foto's, cq. illustraties)

Bij voorbaat mijn dank voor jullie inbreng.

• jr franken

Ik heb permanent aan boord: Eerste Hulp aan Boord, zeiltrim van de ANWB (waarom weet ik niet, is maar zeer basic), almanak I + II, lijstje met geluidseinen en lichten, alle kaarten en stroomatlassen van Nederland en verder de handleidingen van de aanwezige apparatuur (waarvan eigenlijk alleen voor de GPS en stuurautomaat het enig nut heeft).

Naar keuze is dit aan te vullen met de Bijbel zonder “”, de Koran, Boek van Mormon etc.

• richard

R vd Velden schreef:

>

> Welk boek “MOET” zeker in ieders nautische boekenkast

> aanwezig zijn ???

Er “MOET” een leesbare versie van het BPR aanwezig zijn, of deze in een almanak staat of in digitale vorm op een pc maakt niet uit.

'De' bijbel is misschien ook nuttig als je in zware omstandigheden terecht komt en de hulp van de hogere macht in wil roepen.

• Free Bird

richard schreef:

> ‘De’ bijbel is misschien ook nuttig als je in zware

> omstandigheden terecht komt en de hulp van de hogere macht in

> wil roepen.

Dan heb ik toch liever een reddingsvlot………………

• Matthieu

Een ark?

• raptor

boot onzinkbaar maken. Scheelt geweldig veel rommel als je ruimtes volschuimt want er past dan niets in. Boot wordt zo een knoop sneller door gewichtsvermindering.

Pieter

• BJ

Eventueel aangevuld met de Cruising Almanac, afhankelijk van je vaargebied. Ik heb een boek over schiemannen van Coolhaas (over bijbel gesproken) en een kookboek met een stuk of 100 verschillende 1-pans gerechten. Ook heel erg handig… ;-)

• Sindbad

Is dit wat?:

http://www.kerknet.be/actua/evenement_detail.php?eventsID=3542 :)

Maar OK; ik heb op de plank: Zeilen van Bob Bond, en Yacht Cruising van Claud Worth (1948, jawel..); en Masting and Rigging van Harold A. Underhill (1965). En Cruising under Sail van Erick E. Hiscock (1965).

Dit alles om een beetje in de sfeer van mijn boot te blijven, en meer dat dan uit praktische overwegingen…..

Ik zou de Almanak en de Vaarwijzers (wadden, deltagebied) niet graag thuis laten.

• Douwe

Ik heb niets aan boord ,maar wel thuis voor in de winter.

De bijbel erbij pakken tijdens zeilen leidt je af en dan gaat het juist fout.

Op de fiets heb je er ook geen bijbel bijBJ schreef:

>

> Eventueel aangevuld met de Cruising Almanac, afhankelijk van

> je vaargebied. Ik heb een boek over schiemannen van Coolhaas

> (over bijbel gesproken) en een kookboek met een stuk of 100

> verschillende 1-pans gerechten. Ook heel erg handig… ;-)