uk-tape genua

• Sandra

Ahoi

Is er iemand die ervaring heeft met UK Taped zeilen ? Wij willen een nieuwe High Aspect aanschaffen en vinden deze wel erg mooi !! Maar blijft dat ook zo of moet ik na 2 seizoenen weer een nieuwe aanschaffen ?? Zijn er betere of net zo goede altervatieven ??

• schieper

Ik vond ze zelf ook erg mooi en een gelijke vraag was er op clubracer. Daar werd gezegd dat ze niet heel duurzaam zijn in vergelijk met een dakron(laminaat). Maar wel mooi hoor! Daarnaast moet je er voorzichtig mee omgaan. Wie weet. Als we serieuzere wedstrijden gaan varen koop ik er wel eens eentje bij.

• raptor

radiale zeilen van dacron gaan het langste mee en blijven het langste goed in vorm. Traditioneel gesneden dacron zeilen zijn ook een lang leven beschoren en hebben als groot voordeel dat ze makkelijk te vouwen zijn. Hoe exotischer de materialen en fabricage hoe duurder en hoe korter het leven. Vraag is dus of je toerzeiler bent of wedstrijdfanaat en dat bepaalt je zeilkeuze.

Pieter

• Cor

Wij hebben een laminaat genua met een mooie profielcorrectie. Dit zware dikke 5 laags zeil staat onder alle omstandigheden mooi ook bij weinig wind en flink gereefd. Maar toch zal ik in de toekomst hier niet meer voor kiezen.

- Het is niet te doen dit stugge zeil aan boord te wisselen voor b.v.een high aspect. het zeil neemt niet netjes opgedoekt veel teveel ruimte aan boord in.

- Opvouwen veroorzaakt vouwen die er nooit meer uit gaan.

- Vorst kan een nat laminaat zeil beschadigen.

Cor

• raptor

is wat ik bedoel. Ik heb een pentax hy-aspect en die is al een crime om op te doeken. Voordek van een 22 voeter is niet een ruim werkveld en ruimte onderdeks beperkt. Bovendien maakt het ding een pestpokke herrie. Genua is weer gewoon van dacron en daar kan je wat mee.

Pieter

• Douwe

Geweldige zeilenSandra schreef:

>

> Ahoi

> Is er iemand die ervaring heeft met UK Taped zeilen ? Wij

> willen een nieuwe High Aspect aanschaffen en vinden deze wel

> erg mooi !! Maar blijft dat ook zo of moet ik na 2 seizoenen

> weer een nieuwe aanschaffen ?? Zijn er betere of net zo goede

> altervatieven ??