kredietcrisis

• Cor

De kredietcrisis trekt zijn spoor ook in de watersport.

Hanse Hetterschijt failliet.

Bavaria tijdelijke productiestop.

Cor

• Erwin K

Mja,

kon ook niet uitblijven. Ik heb wel eens het idee dat er alleen maar heeeele rijke mensen op het ijsselmeer varen. En ook heel veel.

Misschien zakken de prijzen van schepen nu ook weer wat……..

Erwin

• marksvrijheid

nu de prijs van diesel omhoog, wordt het weer zeilen geblazen ;)

• Alex

Als ik zo in een gemiddelde jachthaven rondkijk naar wat voor bootjes er in de boxen liggen en wat voor bolides er op de parkeerplaatsen staan, dan gaat die kredietcrisis toch wel geheel voorbij aan veel zeilers. Elk jaar zie ik weer nieuwe en grotere schepen langskomen.

• Wally

Denk niet dat dit te maken heeft met de kredietcrisis, de hele sector heeft het al een tijdje zwaar.

• Timon

Cor,

Hoe zeker is deze informatie; Site van Hetterschijt is aktie, evenals advertentie in vaarkrant van afgelopen zaterdag. Voor zover bekend nog geen faillisements uitspraak geweest. Hoe zit dat met Bavaria

• Cor

Timo,

Bavaria:

De nieuwe Bavaria's zijn relatief duurder en minder compleet dan de vorige series. Dat krijg je met een andere wind door het bedrijf.

http://www.mainpost.de/lokales/wuerzburg/Ochsenfurt;art779,4726793

Hanse: Er was al enige tijd iets aan de hand.

Voldoende informatie vind je hier.http://www.hanseclub.nl/forum/index.php?topic=75.0

Er zijn trouwens merken die meer verkochten dan de jaren er voor waaronder Dufour.

Onder de ton is de verkoop sterk terug gelopen en boven de twee ton loopt het sinds kort nog steeds goed. Dat geldt zowel voor nieuw als gebruikt.

Vraag mij niet waardoor en waarom.

Cor

• GJ_

Welke hetterschijt? Het is een woud van BV's, stichtingen en eenmanszaken. Die duw je denk ik niet in één keer allemaal om he?

• Wally

Naam: HETTERSCHIJT JACHTMAKELAARS MEDEMBLIK B.V.

Vestigingsadres: Zeldenrust 4 1671GW Medemblik

KvK-nummer: 37105283

publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving

08-10-2008 alk.08.171.F.1300.1.08 Uitspraak faillissement op 7 oktober 2008

Naam: HANSE NEDERLAND B.V.

Vestigingsadres: Zeldenrust 4 1671GW Medemblik

KvK-nummer: 37088842

Handelend onder de naam: HETTERSCHIJT HANSE JACHTEN

KvK-nummer: 37088842

publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving

08-10-2008 alk.08.172.F.1300.1.08 Uitspraak faillissement op 7 oktober 2008

Spreekt voorzich lijkt mij, en nu maar hopen dat er niet te veel aanbetalingen weg zijn….

• GJ_

Dan zijn er nog voldoende Hetterschijts die niet failliet zijn, in willemstad en in medemblik. Allemaal dezelfde hetterschijt, maar verschillende BV's en stichtingen.