Ik zou een kachel in de boot zetten en die lekker warm stoken. Staal neemt die warmte goed op en als de romp maar een paar graden warmer is dan de omgeving heb je nooit een condensprobleem. Ik heb wat afgeklooid met 2 comp en het nooit echt mooi strak gekregen. Met de roller bleef het wat sinasappel en met de kwast bleef je aanzetten zien. Tegenwoordig zijn er wel schuimrolletjes die goed tegen 2 comp kunnen (poly service) en daar kan je strakker mee werken dan met mohair. Ook is het zaaks om de 2 comp wat te verdunnen, ong 10%, dan vloeit het mooier uit. Op zich is 2 comp goedkoper dan 1 comp heb ik gemerkt. Ik smeerde 2 x zoveel 1 comp op mijn boot als 2 comp tewijl de literprijs niet veel scheelt. Bovendien verlies je met 2 comp maar 2-5% oplosmiddel en bij 1 comp verdampt er de helft. Wel is de damp van 2 comp erg giftig en werken onder een zeiltje waar de damp niet weg kan zou ik niet doen. Juist goed ventileren om niet een knetterende hoofdpijn over te houden. Overigens heeft sigma nu ook een 1 comp PU-verf die bijna net zo goed is als een 2 comp. Moeilijker te verwerken dan een 1 comp alkyd maar makkelijker dan ee 2 comp. Maar als je met 2 comp gaat werken moet je er vooral rekening mee houden dat jje niet achteraf nog iets bij moet werken. Dat blijf je verschrikkelijk goed zien. Verf aanbrengen met de kwast en narollen in verticale richting, iedere keer een halve meter, en er dan afblijven. Voor een 2e laag met tussenschuren dien je ruimschoots tijd te nemen, zeker 2 a 3 weken omdat anders de 1e laag opbrandt en je dus rimpels in je verfwerk krijgt. Tussenschuren gaat erg goed met scots-brite schuurdoeken die je op een vlakschuurder zet met een klittenband voet. Je ruwt wat op maar haalt er weinig verf af. Succes.
Pieter