Cartrek 600

• joep

Kan ik op mijn Maghelhaen Meridian alle waypoints invoeren en krijg ik vaag de kustlijnen te zien…Ik heb deze GPS in de Verenigde Staten gekocht… en kosten de kaarten van de Noord- en Oostzee in Londen verleden jaar nog 150 pond, met mijn nieuwe speeltje de Cartrek 600 die ik voor 90 euri heb gekocht bij Blokker +een extra Europese kaart voor 20 euri via het internet, heb ik gedetailleerde informatie van alle kustlijnen en havens, rivieren en wat dan ook en kan zonder problemen welke waypoints dan ook invoeren. Je mist dan wel alle gemarkeerde punten op zee die wel getoond worden op de officiele kaarten, maar wanneer ik op groot water zit, hoef ik niet exact te weten waar ik op de kaart uithang. Alleen in de buurt van de zandbanken, onheil, kusten en havens zul je wat moeten markeren. Ik weet dat de kaartmakers veel werk hebben aan het op peil houden van al die informatie, maar je moet er echt verrekkes veel voor betalen.

In geval van nood vragen ze alleen je exacte posities, dus…..

Voor weinig geld heb ik een prima GPS systeem in kleur dat ook op zee werkt.

• Sindbad

joep schreef:

>

> Kan ik op mijn Maghelhaen Meridian alle waypoints invoeren en

> krijg ik vaag de kustlijnen te zien…Ik heb deze GPS in de

> Verenigde Staten gekocht… en kosten de kaarten van de

> Noord- en Oostzee in Londen verleden jaar nog 150 pond, met

> mijn nieuwe speeltje de Cartrek 600 die ik voor 90 euri heb

> gekocht bij Blokker +een extra Europese kaart voor 20 euri

> via het internet, heb ik gedetailleerde informatie van alle

> kustlijnen en havens, rivieren en wat dan ook en kan zonder

> problemen welke waypoints dan ook invoeren. Je mist dan wel

> alle gemarkeerde punten op zee die wel getoond worden op de

> officiele kaarten, maar wanneer ik op groot water zit, hoef

> ik niet exact te weten waar ik op de kaart uithang. Alleen in

> de buurt van de zandbanken, onheil, kusten en havens zul je

> wat moeten markeren. Ik weet dat de kaartmakers veel werk

> hebben aan het op peil houden van al die informatie, maar je

> moet er echt verrekkes veel voor betalen.

> In geval van nood vragen ze alleen je exacte posities, dus…..

> Voor weinig geld heb ik een prima GPS systeem in kleur dat

> ook op zee werkt.

Nou, gefeliciteerd Joep!

• dekgorilla

wat wil Joep eigenlijk zeggen? Joep?

• Remco M

Ik kocht een kaart voor 26,95 en een potlood voor 0,25. Voor weinig geld heb ik een prima navigatiesysteem die ook werkt als ze de satellieten uitschakelen!

:-P

• joep

Joep wil eigenlijk alleen maar zeggen dat electronische navigatie met goede kaarten, zeker voor de kustwateren weinig kost. Naast dit alles heb ik natuurlijk ook de papieren kaarten die uitstekend voldoen. Bij het uitvallen van de GPS en vraagt de kustwacht waar je ergens uithangt, dan is een extra apparaatje beslist een pre.

Verleden jaar aan den lijve ondervonden. Dus dekgorilla, ik ben blij met mijn nieuwe speeltje waar tevens goede kaarten op staan.Eindelijk een multifunctioneel systeem voor zowel aan boord als in de auto.

dekgorilla schreef:

>

> wat wil Joep eigenlijk zeggen? Joep?

• joep

Ook hier hoor ik een bepaalde ondertoon van afkeuring. Wanneer de satelieten worden uitgeschakeld ga ik gewoon over op de mij vertrouwde navigatie met sextant, kaart, lineaal en zacht potlood.

Naast die ene kaart heb je voor een reis naar bv. de oostzee wel tig kaarten nodig. Waar blijf je dan met die 26,95 euri?Remco M schreef:

>

>

> Ik kocht een kaart voor 26,95 en een potlood voor 0,25. Voor

> weinig geld heb ik een prima navigatiesysteem die ook werkt

> als ze de satellieten uitschakelen!

>

> :-P

• Remco M

Mijn post was niet helemaal serieus bedoeld, hoor. Zie de :-P Ik dacht even dat het een wedstrijdje was wie het goedkoopst kon navigeren….

• theo

Hai joep,

Geweldig slim idee. Natuurlijk zijn papieren kaarten onmisbaar maar ook mij lijkt zo'n goedkope electronische aanvulling zeer nuttig. Kun jij aangeven hoe en waar jij aan de benodigde electronische kaarten bent gekomen?

• BJ

Nee, helaas want dan had ik gewonnen: ik vaar op het oog, kaarten zijn voor watjes… :D

• Paulus

Voor de genoemde 90,= kom je, als je een laptop meeneemt, met www.waypointsgps.nl ook een heel eind. Moet er trouwens wel een gpsmuis of andere gps-antenne aan je laptop.