Scheeps-thermokan

• Kaptein iglo

Nu we toch in de teken- en verplas items terecht zijn gekomen heb ik een scheeps-thermokan in de aanbieding. De thermokan (rvs) past precies in een stevige rvs beugel die je aan je schip kunt schroeven. Gekregen met de opmerking “dit is handig wanneer je de nachtwacht heb en het is koud”.

Lief en goed bedoeld, heeft waarschijnlijk een klein vermogen gekost, maar ik doe er niets mee. Gratis voor de liefhebber, maar dan wel een verhaal op dit forum waarom jij `m moet krijgen. Groet K.I.

• marksvrijheid

haha, da's een goeie! maarre, laat je niet een mooie foto zien ter inspiratie? mijn handicap is dat zo'n kan zichzelf niet meer vult ;) zou m voor iets anders gebruiken

• Sindbad

Ik heb ook zo'n ding denk ik; wordt veel gebruikt voor koffie etc, hangt naast het kajuitdeurtje.

Als ik er nog niet een had zou ik er direct voor gaan. Welk merk? Zo'n wat bolle fles, verchroomd?

Leuk idee, dit, kappie!

• marksvrijheid

kom kom Sinbad, eerst dat verhaal! en dat moet zo langzamerhand wel een goede worden :) we weten al: boot lek gevaren, 2 x op een dag gered door de redders, en dan twee thermoskannen nodig hebben?

• Sindbad

marksvrijheid schreef:

>

> kom kom Sinbad, eerst dat verhaal! en dat moet zo

> langzamerhand wel een goede worden :) we weten al: boot lek

> gevaren, 2 x op een dag gered door de redders, en dan twee

> thermoskannen nodig hebben?

Neuh; jullie weten onderhand al meer van mij dan me lief is…. laat maar met die thermos, de mijne doet 't nog. Ik hoor ook graag weer es wat blunders van een ander :)

Ik ga zelf volgend jaar wel in Hindeloopen of Stavoren op zo'n leugenbankje zitten tussen de andere ouwe baasjes, gnar gnar……

• marksvrijheid

hihi, dit virtuele bankje is ook leuk toch? maarre even serieus Kapitein, als dat ding echt zo is als onze doktor zegt….

• Sindbad

marksvrijheid schreef:

>

> hihi, dit virtuele bankje is ook leuk toch? maarre even

> serieus Kapitein, als dat ding echt zo is als onze doktor

> zegt….

Zozo, hebbert. Ga maar es zitten en vertel….

• Kaptein iglo

Ik heb het uiteraard allemaal voor de zekerheid gecontroleerd, aan de kan geroken en er heeft alleen koffie in gezeten. Groet K.I.

• marksvrijheid

wel, ik nodig met enige regelmaat de prikkers hier uit voor een tochtje, stel dat er ineens animo ontstaat, volstaat mijn eigen thermokan niet meer :)

De enige tot nu toe is Fred geweest, hij heeft een pak tomatensoep en soepstengels achtergelaten. Het aardige van het verhaal is dat hij aan boord stapte om de essentie van het spinnakeren te ontdekken. Hij trof het die bewuste dag niet, we hadden ruim 30 knopen wind op de teller, net iets te veel voor mijn oude houten schuitje (en mijn enige spi heeft de doorschijnendheid en dikte van lingerie…) dus mannen en vrouwen met boten op de kant, wees deze winter wederom welkom!

• Jan

Mijn schip (Seahawk) blijft van de winter in het water en mijn kannetje is veel te klein. Daar komt bij dat het kannetje niet echt zeevast is en overal heen vliegt. Soms moeten we wel 5 minuten zoeken voordat we het gevonden hebben. Een grotere kan die onder handbereik is lijkt me fantastisch. Zeker bij de iets langere tochten. In het kader van alles vanuit de kuip bedienen zou het erg goed van pas komen. En uiteraard ben je welkom met je zeilvrienden en vriendinnen om de kan op mijn schip in te wijden.