vertaalboekje zeiltermen

• Sipke

mmmm als er opeens iemand heel hard UP UP UP UP UP aan het roepen is, dan wil die eigenlijk zeggen: Loeven loeven loeven

• Joop

Ha Arnoud,

Wel even geleden zeg. Ik een hoop moeite gedaan voor je, foto,s gemaild etc maar nooit meer wat van je gehoord, jammer. Bij het woord ,,Pampus,, of iets van,, Bedankt,, heb je geen vertaling voor nodig hoor, allen een beetje fatsoen. Wat is nou je doel uiteindelijk??

Even zoeken op het net bijv. naar oude zeiltermen kom je weer verder mee.

Grt Joop

• Sindbad

Is leuk voor op je e-reader, toch?

• Bontekoe

iPOD ook goed?

• Bontekoe

Woordenboek E-N, bijvoorbeeld van Prisma of anders een on-line woordenboek daar zijn er genoeg van.

Probeer maar eens in Google: “Dictionary”

Shiver me timbers ye scurvy bastards! Ho, ho, some pieces of eight, a grand lass and a bottle o' Rhum to please this ye ol' intrepid Buccaneer!

• Sindbad

Kijk es, dat willen we horen.

Leuk voor als de kiddo's niet naar bed willen. Of voor op een piratenfeestje, by the way….

• marksvrijheid

ook wel weer verwarrend dat deze dixcussie uit 2008 er weer ineens op staat…. heeft onze beheerder toch een knopje omgezet… ?

• BJ

Nah, ik vind het wel praktisch. Je ziet nu meteen op welke draadjes een reactie is gekomen zonder dat je door 15 pagina's hoeft te bladeren.

• Zeilen (beheerder)

Het prikbord staat zo ingesteld dat het topic met de allernieuwste reactie steeds bovenaan staat. Volgens mij is er niets veranderd. Nadeel is idd dat elke oude discussie waarop ineens wordt gereageerd, weer op 1 komt te staan. Voordeel is dat je in een oogopslag op pagina 1 bovenaan kunt zien op welke discussies het laatst is gereageerd.

Alternatief is om het prikbord in te stellen op datum waarop het topic is opgestart. Voordeel van deze instelling is dat oude discussies dan niet meer ineens out of the blue op 1 kunnen staan. Nadeel is dat het lastiger is om te zien op welk topic recent gereageerd is, zeker als het topic van pagina 1 af is gezakt.

Plussen en minnen dus … .

• Mor

Dit is een aanrader, ben je gelijk klaar voor andere vaargebieden:Hollandia's tien talen scheepswoordenboek