AP navigator

• Berts

Hallo,

Ik heb op mijn oceaan 25 een Philips Ap navigator.

De laatste tijd ontvangt het apparaat nog hooguit 2 satelieten. Het test programma geeft aan antenna good en ik heb er een nieuwe batterij in gezet. Zijn er meer die dit probleem met de AP Navigator hebben?

• Sindbad

Ik dacht dat de AP Navigator uit de tijd was; dat hele systeem werkt toch niet meer? Ik heb ook zo'n oud ding in mijn “dashboard” zitten, heeft het nooit gedaan (dwz nu 4 jr).

• BJ

De AP Navigator van Philips kent twee uitvoeringen: een Decca versie, die inderdaad uit de tijd is, en een GPS versie die het nog wel doet.

• Berts

Ik heb de GPS versieBJ schreef:

>

> De AP Navigator van Philips kent twee uitvoeringen: een Decca

> versie, die inderdaad uit de tijd is, en een GPS versie die

> het nog wel doet.

• Sindbad

Berts schreef:

>

> Ik heb de GPS

En ik de Decca :(

• Paulus

Nou ja, dat kan in een gemiddelde botenloods weinig kwaad, zolang je tzt weet waar de deur zit :D

• Sindbad

hehehe, daar heb ik de botenbaas voor. Die pleurt 'm wel weer in het water tzt.

• kptnPlp

Die AP navigators waren al slecht toen ze nog nieuw waren. Die krengen zijn gevoelig voor spanningsstoringen, hebben vaak aardingsproblemen en de antenne stoort ook om de haverklap. Tegenwoordig koop je een veel beter apparaat voor een fractie van wat die AP indertijd kostte.

Mag ik een advies geven? Schaf dan een GPS een van een bekende GPS fabrikant, die hebben er ervaring mee. Philips heeft duidelijk minder ervaring op het GPS vlak en dat is te merken…..

• Sindbad

kptnPlp schreef:

>

> Die krengen zijn gevoelig voor spanningsstoringen, hebben

> vaak aardingsproblemen en de antenne stoort ook om de

> haverklap.

Allemaal menselijke eigenschappen, dan toch…… dit zie ik dagelijks :)

• raptor

gewoon insmeren met fijngemalen prozac. Gaat ding zich chemisch blij voelen en gij krijgt uw provisietjes van de fabrikant.

raptor