Webasto storing

• Paulus

Vorig jaar geplaatste Webasto kachel AT 3500 geeft storing. Bij inschakelen zie ik 4 of 5 korte knippertjes op de bedieningsunit. Ik weet dat dit een foutcode is, maar kan niet achterhalen welke. Het kan veroorzaakt zijn door losraken van het kabeltje van de ruimtetemperatuursensor. Die is weer verbonden, maar ik vermoed dat de unit gereset wil worden. Iemand een idee hoe nu verder?

• klaasm

Mijn Webasto ST90 resetten is simpel, 10 sekonden zekering eruit en hij gaat weer gewoon opstarten. En uiteraard als er iets mis is, valt hij weer terug in storing.

succes Klaas

• klaasm

ken je deze site?

http://www.suremarine.com/manuals/webasto-repair-manuals/at3500-5000-repair.pdf

• Paulus

Hee, goeie tip, dit zocht ik! Dank je!

• theo

Hai,

Had ook dat probleem. Oorzaak bleek bij herhaling te lage accuspanning op de kachel. Controleer de aansluitingen, de draaddoorsnede min. 4 mm2 en natuurlijk de spanning op de motor. Probeer eens te “kachelen” als de motor dus de generator draait! Sukses. Theo.

• daniel

hallo, ik heb een vraagje over het mazout pompje!!! als het pompje voeding 12 volt krijgt? wat gebeurd er met het pompje? gaat het pomje permanent tikken als hij voeding krijgt , of word het tikken van uit de controle box weer gegeven ? dus als ik 12 volt aan het pomje stuur , bij mij tikt het één maal , moet het pomje niet meer maals klikken als je 12 volt geeft , of komt het interval tikken van uit de controle box . kan mij iemand dit vertellen hoe het in zijn werking gaat !!! of mischien even bellen , 0477 84 61 40 mvg daniel

• Henrique

Het pompje bestaat uit een spoel.

Staat er spanning op die spoel, dan trekt het zo ontstane magneetveld een ijzer zuiger naar binnen.

Valt de spanning weg, dan drukt een veer de zuiger weer naar buiten.

Een paar piepkleine klepjes regelen zo de brandstof stroom.

Constant op spanning betekent dus de zuiger vast in één positie.

• Sindbad

!!!