Zeillessen op film op het web

• marksvrijheid

mmm en de voor en tegens van stuurwiel versus helmstok ? Of kunnen stalen schepen ook osmose krijgen :) en wat ik mij afvraag is of houten schepen kunnen zinken ….

• Remco M

Sorry, jij komt met de stelling dat de vleugeltheorie achterhaald is. Dus het lijkt me dan wel zo aardig dat je je stelling onderbouwt. Ik ben heel benieuwd naar je verklaring hoe een zeilboot dan aan de wind kan zeilen, en ook ben ik benieuwd wat dan de funktie van de bolling van het zeil is. Let wel, ik pretendeer niet beter te weten, ik ben alleen nieuwsgierig.

• JR

Zie: http://zeiltheorie.nl/

• Remco M

Dank je, JR. Daar staat dus in feite dat de vleugeltheorie is vervangen voor een andere vleugeltheorie…

• marksvrijheid

:)

• zeildude

Mooi.

Alles bundelen per onderwerp inclusief online clinic van Marcelien en Lobke, een testje aan het einde en als trainigspakket aan zeilsholen verkopen. Kunnen de kids in de ochtend beetje youtuben en daarna het water op.

• marksvrijheid

en reken je er nog op dat ze ook nog terug komen :)

• kptnPlp

En dat is pure kletkoek. De basisprinciepes van de aerodynamica zijn al honderd jaar onveranderd, ongeacht wat iemand er voor een persoonlijke theorietje op na houd. En dat is meteen mijn bezwaar tegen die site. Ze is niet gebaseerd op degelijke wetenschap maar op iemands persoonlijke interpretatie daarvan. En die iemand laat hier en daar nog wel eens een steekje vallen. Jammer, een gemiste kans, het zou zo'n leuke site kunnen zijn als die onzin er niet tussen stond.

Wat wordt gepresenteerd als theorie is niet meer dan een persoonlijke interpretatie van algemeen geldende aerodynamische princiepes. In zijn algemeenheid is het best een aardige poging maar hier en daar wordt de plank ook behoorlijk misgeslagen.

Wat mij vooral tegen de borst stuit is dat het als “de theorie” wordt gepresenteerd en dat die “de theorie” voordurend zou veranderen. Die zogenaamde theorie veranderd zodra de autheur betere inzichten verkrijgt van de werkelijke theorie. Als de autheur nou gewoon zou vermelden dat het slechts zijn begrip en interpretatie is van de werkelijke situatie zou het al een stuk prettiger lezen zijn. Nu wordt er een zekere mate van authoriteit geclaimed die de autheur absoluut niet waar maakt.

• Sindbad

Heren, heren…..

• marksvrijheid

je bedoelt dezelfde stelligheid ;)