catalina

• Philip

ik ben op zoek naar ervaringen met een catalina, zoals zeileigenschappen, eventuele zwakke punten, motorische zaken etc

graag je reactie ivm mogelijke aanschaf van een dergelijk schip

BEDANKT!

• marksvrijheid

kun je niet eenvudiger een proefvaart regelen?

• Ilex

EEN Catalina…?

Is werf van de grootte van Jeanneau… met vele modelletjes ;-)

• martijn

Catalina is van origine een schip van Amerikaanse afkomst en heette vroeger Jaguar.Er waren van de jaguar verschillende types van 18 ft tot 32 ft. Ik meen dat ze ook nog een tijdje in Engeland gebouwd zijn. De Jaguars waren degelijk gebouwde no nonsens schepen vlgs Amerikaanse degelijkheid. Redelijk zwaar en stijf uitgevoerd en met goed polyester. Later hebben ze zich een beetje in het grotere duurdere segment gestort en is de naam Catalina geworden. De importeur zit nu nu in Lelystad http://www.devaartyachting.com Ook deze schepen zijn degelijk en je ziet nog steeds een beetje de lijn van de Jaguars erin. Er is een website van en ook zijn er diverse ownersclubs

http://www.catalinayachts.com/

Een beetje googelen geeft je erg veel hits dus ik zou zeggen, het internet op ! Succes

• Philip

Ik bedoel de catalina 36

• Cor

Martijn jouw verhaal klopt niet, je haalt alles door elkaar maar dat geeft niet..

De Jaguar 22 was bij voorbeeld van oorsprong de Catalina 22. De Jaguar 22 had weing met de kwalitiet van Catalina te maken en werden door een andere werf gebouwd . Het schip wordt nu weer gebouwd door Catalina als Catalina 22 en zal ongetwijfeld beter zijn. De Engelse Jaguar werf bouwde andere schepen. Sinds kort worden ook Catalina's in Engeland gebouwd. Het is verwarrend:)

Catalina's zijn oerdegelijke comfortabele toerschepen. In Amerika en Canada worden ze gezien net als Bavaria hier. Met dat verschil dat ze tijdloos zijn en waarde vast. Niets stond mij in de weg om een gebruikte Catalina te kopen op de prijs na.

Cor

• martijn

Kijk, zo leren wij allemaal van elkaar……