iw31

• kees

hallo allemaal

ik wilde graag wat informatie over een iw31 , ik was van plan er een te kopen ,maar toen kwam ik een paar mensen die zeiden dat die schepen van s&s vaak problemen hadden het polyester dat zou zwak zijn en vaak lekkages hebben op de bevestiging van dek op romp, is er iemand die hiervan gehoord heeft .

• richard

kees schreef:

>

> maar toen kwam ik een paar mensen die zeiden dat die schepen van s&s vaak problemen hadden het polyester

Het is toch een beroemd ontwerpbureau? Of hebben zij ook schepen gebouwd?

• BJ

Presies. S&S (Sparman & Stephens) is een ontwerpbureau en die bouwen geen schepen. De IW31 vaart ook rond als S&S 31 en als She 31 en zijn goed zeilende boten, zij het wat krap van binnen maar dat is heel persoonlijk.

Als je interesse hebt in een boot moet je gewoon gaan kijken of het iets is. Mensen die beweren dat bepaalde boten of werven ‘problemen hebben met polyester’ weten in 999 van de 1000 gevallen niet waar ze het over hebben en praten alleen maar andere mensen na.

• kees

bedankt mannen voor de info, ik ben vandaag bij een iw wezen kijken zag er goed uit.dus het zal allemaal wel meevallen bedankt ook voor die andere types ga ik ook naar zoeken.