Hallo allen,
Kan iemand mij vertellen, hoeveel amp een startaccu moet hebben voor een 8pk dieseltje.
Kan nergens iets vinden dus vandaar mijn vraag hier.
Groet,
meeste diesel autoos hebben hebben 45-60Ah aan boord en zijn veel sterker dan 8pk met meer cilinders en inhoud. Met een licht accuutje moet het lukken. Alleen als je lang stil ligt zonder laadstroom kan je accu wat ontladen en onder de 30 a 40% lading is de fut er een beetje uit. Ik zou gewoon de zwaarste accu plaatsen waar plek voor is. In kosten scheelt het allemaal niet zo veel. Een gelaccu gaat langer mee en ontlaad minder snel maat is ook 2x zo duur als een gewone natte accu.
Pieter
Wat uit alle postings blijkt is dat je iedere willekeurig accu kan gebruiken om een dieseltje te starten. Uitzondering zijn wellicht de expliciete lichtaccu's maar zelfs die zouden er af en toe tegen moeten kunnen.
Een handig hulpje/alternatief: een goed volgeladen 12-volts motoraccu. Compact, makkelijk op te bergen, makkelijk om geladen te houden en als alle andere accu's onverhoopt leeg of kapot zijn kan je nog steeds starten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?