Natuurgebied ‘De Hemmen’ aan het Braassemermeer grondig naar de kl&#te geholpen.

• Hielke

al een tiental plus jaren zeilen we graag op de Braassem. En vaak leggen we even aan op de steigers van Natuurgebied ‘De Hemmen’ http://natuurlijkjacobswoude.web-log.nl/mijn_natuurweblog/2006/07/zuidoever_braas.html

Dit gebied is van Staastbosbeheer, maar een pachter haalt er liggeld op (ook voor even aanmeren maar in ieder geval voor overnachten) Nu heb ik erg geen enkel bezwaar tegen om te betalen voor faciliteiten, zo is er nu een toiletgebouwtje en kan je er je huisvuil kwijt. Vorig jaar verscheen er opeens een vaste patat-kraam (inclusief ronkende generator) die het jaar daarvoor al voorzichtig als oude caravan op een ponton afgemeerd lag. Wat we afgelopen weekend hebben meegemaakt slaat echt alles: georganiseerd door deze pachter partytenten en professionele BBQ’s op de kant, een grote boot (‘Varend Feesten’) met bruiloft en disco op standje-maximaal tot een uur of half twee s’ochtends. De volgende ochtend werd er in de tenten weer een ander feest gehouden en werden mensen af- & aan gevaren met een rondvaartboot.

Dit kan toch niet de bedoeling van het beheren van zo’n prachtig natuurgebied zijn?

’t Gaat wel even duren voor ze mij daar weer terugzien!

• Paulus

Misschien de plaatselijke SP-fractie eens effe tippen?

• Hielke

Ben niet zo van ‘op een zeepkist staan & met tomaten gooien’ :-)

Ik heb wel net een berichtje (contactformulier) aan Staatsbosbeheer gestuurd.

De ‘pachter’ durfde z'n gezicht niet op de steigers te laten zien, anders had ik 'm direct aangesproken. Diverse schepen gooiden midden in de nacht nog los om weg te varen…Het verdrietige is dat je zo -in de tijd van 2-3 jaar- het hele gebied achteruit ziet gaan.

• Paulus

Die SP lui gooien niet alleen tomaten, maar durven dit soort zaken aan te kaarten bij de beheerder. Veel andere fracties denken eerst aan de omzet van de ondernemer… Ook belangrijk natuurlijk, maar af en toe is het wel fijn als iemand een streep durft te trekken.

• maxxum

De sp is vooral voorstander van natuurbeheer door de staat of semistaat zoals NM,dan krijg je dit soort verpachtingen,geen beheerder die na werktijd nog even gaat kijken,of er is geen budget voor.

Natuurbeheer door boeren lijdt nooit tot dit soort overlast,en is bovendien goedkoper,een boer werkt rustig voor 10 euro per uur,dat kost de landcruiser van de beheerder al per kwartier en beloning vind pas plaats als een doel gehaald word.

Het hooi kan benut worden voor voedselproduktie ipv storting.

Ik heb vroeger ook natuurgebied beheert,denk maar niet dat er 1 toerist een blikje acher durft te laten,stel je voor dat mijn koeien dat binnen kregen.

Nee bij de SP kun je misschien voor wanbeleid terecht maar als beleidsmaker ben je er echt verkeerd.

• raptor

Het gebied van de Gouden Ham aan de Maas bij Maasbommel overkwam hetzelfde. Op het vogeleiland en het speciaal aangelegde broedgebied voor oeverzwaluwen worden nu painball gevechten gehouden en ronken de 4-wieldrives off road. 1 inham was een leuk vaargebied maar is volledig vol gelegd met steigers en de mooie oever ernaast ligt nu vol met drijvende paalwoningen. Overdag gigantische speedboten en waterscooters en 's avonds blagen met rubberboten en tot diep in de nacht de 3 partyboten die toeteren en Andre Hazes bleren. Was leuk water maar is het niet meer. Vooruitgang is kennelijk niet te stoppen.

Pieter

• Kaptein iglo

Ja mensen het gaat “goed” met ons land. Het wordt steeds voller en bijna iedereen heeft wat te besteden. Als het maar even mooi weer is gebeurd het. Omgekeerde-petjes-mannen met tatoo`s komen met verlaagde BMW`s naar een veerstoep, gooien de waterscooter te water en gaan feesten en beesten. Lijntje snuiven, zuipen en weg gaat ie. Als horsels scheren ze achter je aan op het water, stunts uithalen en je proberen bang en nat te maken. Bij minder mooi weer zie je deze omgekeerde-petjes-mannen met tatoo`s met hun verlaagde BMW`s rondjes rijden. Daarbij staat de housemuziek zo hard dat het lijkt of ze `m van binnenuit aan het uitdeuken zijn. Als ik richting zeeland vaar hoop ik dat het regent. Groet K.I.

• richard

Soms heb je ‘geluk’ en varen ze zich te pletter tegen een binnenvaartschip.

• andre

Volgens mij heb je geen idee wie er mee leest……

• Paulus

Ik weet nog een illegaal adresje voor gebruikte torpedo's… interesse?