al een tiental plus jaren zeilen we graag op de Braassem. En vaak leggen we even aan op de steigers van Natuurgebied ‘De Hemmen’ http://natuurlijkjacobswoude.web-log.nl/mijn_natuurweblog/2006/07/zuidoever_braas.html
Dit gebied is van Staastbosbeheer, maar een pachter haalt er liggeld op (ook voor even aanmeren maar in ieder geval voor overnachten) Nu heb ik erg geen enkel bezwaar tegen om te betalen voor faciliteiten, zo is er nu een toiletgebouwtje en kan je er je huisvuil kwijt. Vorig jaar verscheen er opeens een vaste patat-kraam (inclusief ronkende generator) die het jaar daarvoor al voorzichtig als oude caravan op een ponton afgemeerd lag. Wat we afgelopen weekend hebben meegemaakt slaat echt alles: georganiseerd door deze pachter partytenten en professionele BBQ’s op de kant, een grote boot (‘Varend Feesten’) met bruiloft en disco op standje-maximaal tot een uur of half twee s’ochtends. De volgende ochtend werd er in de tenten weer een ander feest gehouden en werden mensen af- & aan gevaren met een rondvaartboot.
Dit kan toch niet de bedoeling van het beheren van zo’n prachtig natuurgebied zijn?
’t Gaat wel even duren voor ze mij daar weer terugzien!