plaats jachthavens friesland

• Raini

Beste zeilcollega's,

Door omstandigheden ben ik min of meer verplicht 1/2 juli op vakantie te gaan.

Ik denk hierbij aan een rondje friesland.

Heeft iemand ervaring mbt het krijgen van ligplaatsen gedurende deze periode.

Is dit onbegonnen werk, of valt het wel mee.

m.vr.gr

• Kaptein iglo

Als je met een schip van 20 meter lengte of een catamaran van 5 meter breed aankomt kan het wel eens lastig zijn. Normaal gesproken wanneer je een beetje op tijd bent is er altijd wel plaats hoor. Mvg K.I.

• Raini

Nou het is maar een compromietje van 7.20.

Dat had ik inderdaad even moeten vermelden.

Bedankt voor de reactie

m.vr.gr.

• richard

Friesland heeft ook veel Marrekrite ligplaatsen, weinig comfort maar wel in een mooie omgeving. Wel even een vlaggetje aanschaffen:

http://www.marrekrite.nl/

• beus

Ik heb de ervaring dat het de laatste jaren niet echt druk is in Friesland in de maand juli (m.u.v. de eilanden)

• martijn

Wij zijn twee jaar geleden rond die tijd door Friesland gegaan en hebben de staande mastroute gevarenvan Lemmer t/m Dokkum. Overal voldoende ligplaats en geen problemen in havens om een plekje te krijgen. Waar het wat drukker was, was de Prinsentuin in Leeuwarden, Grouw, Dokkum en op de terugweg Sneek. Maar daar was ook de Sneekweek aan de gang. Maar toch overal kunnen aanleggen hoor.

• sietje

Raini, hoe is Friesland bevallen?

Wij willen komend jaar in de zomer Friesland aandoen en beginnen daarvoor in Huizen. Ben je met staande mast Friesland doorgetrokken? Wij hebben geen maststrijkinstal. en willen de mast dus laten staan. Heb je nog tips voor leuke havens? We hebben een 11 jarige bij ons en 2 oudere pubers….

Ondanks mijn naam ken ik Friesland helemaal niet en sta dus open voor do's en don'ts van idereen.