daimio kopen? of niet

• maxxum

Ik kan een daimio kopen of een eurokruiser .

800 euro verschil(eurokruiser goedkoper) wat zal ik doen en waarom.

Welke biedt de meeste ruimte ?

Ik wil het ijselmeer op en misschien de wadden.

Ik meen dat iemand hier een daimio heeft gehad.

Bij voorbaat dank

• richard

Hallo Maxxum,

Zelf heb ik een Daimio gehad. Is een prima zeilboot en heeft voor zijn formaat veel ruimte.Wij zijn toen voor een daimio gegaan vanwege de (in onze ogen) modernere looks.

De Eurokruiser lijkt ook aardig ruim, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Als je het IJsselmeer en de Wadden opgaat kan ik een binnenboordmotor (diesel ivm veiligheid) aanraden. Ik weet dat er Daimio's met een inboord rondvaren. Bij enige golfslag op het IJsselmeer komt de achterop hangende motor regelmatig ‘bijna’ boven water, dit is niet echt een lekker gevoel.

Als je ook de Wadden op wil biedt de Eurokruiser wel meer mogelijkheden met zijn dubbele kiel.

succes met je keuze.

• maxxum

Bedankt

• Kaptein iglo

Super Daimio was ooit door de ANWB getest met conclusie in de strekking dat het onverantwoord was om met je gezin in te overnachten o.i.d. Snor deze test eens op via de ANWB (wel heel lang geleden). Wat toen de reden was weet ik niet meer maar het was de eerste keer dat een productiejacht zo door de ANWB werd afgekraakt en deed toen der tijd veel stof opwaaien. Succes ermee en gegroet. K.I.

• maxxum

Weet je zeker dat dit de super daimio was ? Ik bedoel de daimio 720.

• john

Ik heb 10 jaar met veel plezier in een Daimio 720 gezeild en kan de boot absoluut aanbevelen. Is redelijk snel en heeft voor zijn leeftijd een “modern” lijnenspel.

Voor in de punt maak je makkelijk een ruim tweepersoonsbed en de kinderen kunnen

goed op de banken slapen. Ik heb recentelijk een iets grotere boot gekocht en mijn Daimio staat dus te koop, mocht je meer info willen mail dan naar info@pimpyourkitchen.nl.

Groet, John

• Kaptein iglo

Ik weet niet zeker welk type van Daimio het was. Maar het was wel zeker een Daimio. Groet K.I.

• richard

hoi,

ik ben erg benieuwd wat men bedoelde met 'onverantwoord om met je gezin in te slapen"! ? Had het met de ruimte binnen te maken, of met de gebruikte materialen ofzo?

Of met het feit dat je met je hoofd bijna op de wc slaapt, tja, als dan je medegezinsleden hier gebruik van gaan maken :)

Weet je nog iets hierover??

• Kaptein iglo

Nee, zoals gezegd, probeer die test bij de ANWB eens boven water te halen. Mvg K.I.

• hans skip

de Diamo werd inderdaad afgekraakt door de waterkampioen en de Eurokruiser kwam goed uit de test, de Jaguar 22 werd toen als een dun polyester bootje getest maar na 25 jaar varen ze nog steeds

gr Hans