is er op het veerse meer ( net als op de grevelingen) een ligplaatsverordening, met bijbehorende betaling?
ik bedoel dan uiteraard voor het gebruik van de overnachtingsplaatsen op de eilandjes.
Nee hoor op het veerse meer is het (nog) gratis liggen aan de eilandjes. kamperen is 's nachts niet toegestaan.
Het Veerse meer kent naast een aantal eilandjes ook schitterende plekjes nabij de Veerse Dam (ten minste als je niet te diep steekt) of bij de omloop. Absoluut aan te bevelen. En dat alles voor slechts NUL euro.
Hou even in de gaten dat je -op het Veerse meer- maar op een beperkt aantal plaatsen diesel kan kopen. Ook vers brood en andere supermarkt zaken zijn maar beperkt beschikbaar helaas… Verder: super! Nu er weer gespuid wordt is ook het water veel helder-der :-) Nachtje overliggen (slecht weer?) in Middelburg-city is ook een aanrader, al was het maar voor de supergezellige jachtclub.
Goede vaart, Hielke
Het valt wel mee Hielke
Voor je dagelijkse boodschappen kan je terecht in Wolphaartsdijk, Kamperland, Veere, Kortgene en net iets verder van het water Arnemuiden en Vrouwenpolder. Voor alle boodschappen moet je even van het Veerse meer af naar Goes of Middelburg.
Brandstof is er te tanken in Kortgene, Kamperland, Oostwateringen en Oranjeplaat (weet niet zeker of deze pomp daar nog is).
Zonder iets af te doen aan je terechte pleidooi voor Middelburg, wil ik Goes toch ook even in je aandacht aanbevelen. (jaj ja ik weet het, Goes ligt niet aan het Veerse Mee en als inwoner van deze plaats ben ik bevooroordeeld). Ik heb het niet alleen over de schitterende binnenhaven van Goes maar met name ook over JH de Werf. Deze haven vind je aan bb zijde direct na de ringbrug. Dit is naar mijn bescheiden mening de mooiste en meest karakteristieke haven van het land. De moeite van het stukje om varen dubbel en dwars waard.
kortom WELKOM IN ZEELAND!!!
Goes ligt natuurlijk niet direct aan het Veerse meer :-) en eigenlijk wou ik JH De Werf als mijn eigen geheime wapen houden, voor mij de mooiste, charmanste, vriendelijkste en leukste haven van NL. Het liefste wil ik het ook de rustigste houden ;-) Met onze 8 meter en 80 cm diepgang (zwaard op) is er altijd wel een leuk plekje daar, het risico is dat we daar dan niet meer weg willen.
Mijn broertje ligt aan het Goese Sas en boot-familie-bezoek doen we ook graag…
Groeten, Hielke
nb dit jaar helaas een paar weken onderbroken vakantie, dus we draaien even een weekje IJsselmeer op en nog een ander weekje Hollandse Plassen (Kaag, Brasem en thuiswater Westeinder)
Het Veerse meer dat is toch die plek waar achter elke boom een man met een pet zijn hand staat op te houden? Het enige openbare vaarwater in Nederland waar je toegang voor moet betalen. Mij zien ze er niet meer, ik weiger om voor elke lullig verzinsel van de Zeeuwen te betalen. In Friesland zijn ze slimmer, bijna geen havengeld en de Marekriete ligplaatsen zijn zelfs helemaal gratis. Dat is veel vriendelijker en de middenstand vaart er wel bij. Via de cafés, restaurants en winkels komen de gemeentes toch wel aan hun inkomsten.
Met de Zeeuwen en hun geldzucht ben ik helemaal klaar!
Beste Peter,
Ik weet niet wanneer je voor het laatst op het Veerse Meer bent geweest maar dat moet in de vorige eeuw zijn geweest. Er was toen (gelukkig tijdelijk) een maatregel van kracht dat je geld moest betalen om het meer op te mogen komen. Ook veel Zeeuwen(ons bin zuunig eh!!) vonden dit een onzinnige maatregel.
Gelukkig ligt die onzin ver achter ons. Ook het verblijf aan de ligplaatsen op of om de eilanden is gratis. Dat ze in Friesland slimmer zijn betwijfel ik maar we kunnen inderdaad van elkaar iets leren.
Groet
Dave
Even voor de goede orde: ook de Marekrite vindt het prettig als je een vlaggetje koopt en zo de boel sponsort. Op de Grevelingen word je geacht een parkeer-kaart te kopen voor de eilandjes (en wordt gecontroleerdt ).
De eilanden in het Veerse meer zijn schoon (!), je kan er je huisvuil kwijt en de steigers zijn prima verzorgd. Waarom zouden dit soort voorzieningen gratis moeten zijn?
Inderdaad: de Veerse-Meer sticker stamt van 1985
Nota Bene: als Peter aan een ‘gratis’ Marekrite eiland ligt, gaat hij ook niet naar een cafe…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?