tips voor vakantie langs Noordzeekust richting Frankrijk

• Independence

In de hoop dat de weersomstandigheden dit jaar beter zijn dan vorig jaar, zijn wij van plan om de eerste drie weken van juli, met onze Kievit 820 (diepgang 1.40 m), langs de Noordzeekust af te zakken, richting Frankrijk.

Omdat we nog nooit verder dan Nieuwpoort gegaan zijn, is het voor ons nog een onbekend gebied…wie heeft dit al eens gedaan en heeft tips over wat juist wel en niet te doen en waar vooral rekening mee te houden? Ook al zijn we niet echt onervaren zeilers, ben ik geen fan van meerdaagse tochten, dus tips over leuke dagtochten richting (of in) frankrijk zijn erg welkom. Ook tips over te gebruiken kaarten zijn welkom….

Ik ben benieuwd en alvast dankbaar voor reacties.

groet Wendy

• Rob Grootveld

Ken je Hollandia reeks ‘Vaarwijzer …..’

Is ondermeer beschikbaar voor ‘Het Kanaal’ en ‘de Noordzeekust’

• Philip

Wendy

Ondanks dat wij al enkele jaren de het noordelijk deel van de franse kust bevaren blijft het voor ons nog steeds de nodige uitdagingen bieden. Ook dit jaar gaan we weer die kant op. Wij (m 46 vr 40, 2 dochter 14 en 10jr) zoeken voor dit jaar nog een flottiele partner die met zijn/haar eigen boot mee wil varen. Belangstelling????

laat het me even weten.

Wij varen een Elan 34.

Independence schreef:

>

> In de hoop dat de weersomstandigheden dit jaar beter zijn dan

> vorig jaar, zijn wij van plan om de eerste drie weken van

> juli, met onze Kievit 820 (diepgang 1.40 m), langs de

> Noordzeekust af te zakken, richting Frankrijk.

>

> Omdat we nog nooit verder dan Nieuwpoort gegaan zijn, is het

> voor ons nog een onbekend gebied…wie heeft dit al eens

> gedaan en heeft tips over wat juist wel en niet te doen en

> waar vooral rekening mee te houden? Ook al zijn we niet echt

> onervaren zeilers, ben ik geen fan van meerdaagse tochten,

> dus tips over leuke dagtochten richting (of in) frankrijk

> zijn erg welkom. Ook tips over te gebruiken kaarten zijn

> welkom….

>

> Ik ben benieuwd en alvast dankbaar voor reacties.

>

> groet Wendy

• Independence

Hoe leuk het ons ook lijkt om een flottieljepartner te hebben, is een Elan 34, gelet op het verschil in vaarsnelheid, voor ons niet de juiste partner….onder dank voor het aanbod, slaan we even af (Philip ik had je graag even rechttreeks gemaild, maar heb niet ontdekt hoed at te doen).

Sta nog steeds wel open voor tips en ervaring…

groet Wendy

• Philip

Jammer maar oke uiteraard.

Tips in overvloed. Sla Calais over of, als het niet anders kan, blijf voor de keersluis aan de tonnetjes overnachten. Dat kost niets en je mist niets aan deze lelijkste plaats van NW Europa. Warm aanbevolen zijn de Somme Baai (let wel op je diepgang, Boulogne sur Mer (ondanks vaak negatieve verhalen een schitterende stad), FeCamp en Saint Valerie en Caux (franser dan frans plaatsje waar je midden in het centrum ligt) Honfleur is mooi maar mi. te toeristisch. Beter is het plaatsje ten oosten van Honfleur te nemen Deauville (je schrijft het anders, maar weet even niet hoe). De kust wordt pas na Calais mooi. dan zie je goed dat ooit eens Frankrijk en Engeland aan elkaar hebben gezeten, Schitterende (krijt)rotsen, waar je dicht langs kan varen!!!!!!!!!!

Let goed op het tij, dat is een factor van betekenis. Tij tegen is zeker bij Cap Griz-nes vlak voor Boulogne geen optie.

Goede vaart en geniet er van!!

• Daems bob

hoi

wel een beetje laat maar wij gaan vanaf zaterdag ook richting Frankrijk

daems.bob@skynet .be