Familie overzetten naar waddeneilanden

• Bob

Weet iemand of je familie of vrienden kosteloos over kunt zetten op Vlieland en Terschelling? Ik lees op de website van de haven van Vlieland dat laden en lossen ook al havengeld kost, of zou dit alleen voor de beroepsvaart gelden?

Ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijken want de kosten rijzen overal de pan uit, maar hier ben ik toch wel benieuwd naar.

Thanks, Bob

• Alex

Ik zou maar thuis blijven als je de overtocht naar Terschelling of Ameland niet kunt betalen.

Of wil je je familie daar afzetten i.p.v. overztten?

• Joost

Alex, wat mij betreft ben jij een nono piepeltje, oftewel een bijziende oetlul. Alleen zo iemand kan zo'n zuur antwoord uit zijn lege hoofd toveren. Ik zou me voor kunnen stellen dat de familie van Bob van de bijstand moet leven en dat hij ze zo een plezier wil doen met overzetten en dat hij zelf rondjes gaat varen. Of zoiets, weet ik veel.

Sorry Bob, ik weet het ook niet, denk dat het gewoon kan. Misschien zijn hier nog regelmatige bezoekers van de eilanden?

• Paulus

Ach kom nou, die jongen wil gewoon van z'n familie af. Als je dat effe meldt aan de havenmeester mag je schoonmoeder best even gratis afstappen, Bob… :D

Gewoon even overleg doet meestal wonderen! Het handigst per marifoon op het moment zelf, maar vast ook wel telefonisch en anders gewoon doen. Alleen dan niet uren een plek bezet houden en zelf gaan shoppen…

• marksvrijheid

je zal toch wel even kunnen afmeren? zou toch te gek worden als je niet even touwtje kan vastmaken

• Alex

Je slaat de plank finaal mis Joost. Je reageert behoorlijk agressief op een volkomen normale stellingname. DAt je het daar niet mee eens bent: prima!

Is hier geen beheerder aanwezig die dit soort reacties verwijderd? Lijkt me overduidelijk in strijd met de regels van goed fatsoen.

Verder hierop ingaan is zonde van mijn tijd dus ik laat het hierbij.

Veel plezier toegewenst aan iedereen die naar een waddeneiland gaat, al dan niet met de ferry.

• Jacco

Op Texel, Terschelling, Vlieland en Ameland is dat geen probleem. Zolang je maar geen uren blijft liggen.

• Helma (zeilen)

Er is een beheerder aanwezig en de reacties hierboven zijn inderdaad nogal grof maar ze zijn ook met een dikke knipoog gemaakt (tenminste dat was mijn interpretatie). Ik had besloten ze te laten staan. Zoiets moet niet te vaak gebeuren. Dan is het niet leuk meer en ga ik wellicht wel over tot gummen.

Groet,

Helma

beheerder