klepspeling

• willem

klepspeling YANMAR 3 gm30 ?? ( geen veronderstellingen !! )

willem

• freebird

Mooi man!

• ZeilDude

Kijk hier even.

http://www.motoren.ath.cx/

Hij staat er tussen. Zeker weten!

Met dank aan Piet Bos voor het onderhouden van deze kennisbank.

• willem

Dank zeildude, klepspeling is 0,2 mm.( voor in en uit )

willem

• Kaptein iglo

Klopt, 0,2 mm zowel in- als uitlaat klep, letwel bij koude motor.

Marks cil 1, 2 en 3 staan achter op het vliegwiel. Wanneer je bij cil 2 begint, draai even de brandstofleiding op de verstuiver los en kijk totdat er brandstof lekt zodat je zeker weet dat dat je niet 360 graden verkeerd staat. Na 540 graden staat cilinder 1 gereed na weer 540 graden cil 3. Cil 1 zit aan de vliegwielzijde (achter).

Ik beschik over een orgineel Yanmar werkplaatshandboek. (Engels) en heb hier div. PDF-bestanden van gemaakt. Als je intresse heb, kan ik het zo voor je branden. Of misschien in delen e-mailen. Succes ermee en gegroet K.I.

• KptnPlp

Waf!

• marksvrijheid

mmm, blijkbaar is een bevel ook iets :)

• Kaptein iglo

Ik volg jullie niet, was het niet helemaal duidelijk ?

Of zijn jullie van dat polderpersoneel dat aangestuurd moet worden met:

Zou je heel aub als je eventueel tijd en zin heb en de mogelijkheid zie om binnenkort een keer bij gelegenheid ….

(ha ha). Groet K.I.

• marksvrijheid

tja, vorm is maar vorm toch? en hoe sta jij ook al weer tegenover omgangsvormen op het water… ;)

• Kaptein iglo

Jeetje wat een vraag. Naar zeilschepen, zwaai ik altijd en overal. Motorschepen hangt een beetje af van model en waar ik ze tegen kom. En jetski`s zwaai ik nooit naar. Ik erger me niet vaak aan voorkruipers bij de sluis, maar ga er wel langszij liggen ha ha. Wat moet ik nou verder antwooorden ? Groet K.I.