Maar waar is nu die boot? Ik kan hem niet vinden op de site van A. en ik heb wel belangstelling…
M.
Hij staat sinds vandaag op de A… site. Weet iemand welk merk dit is? Aangezien alle rubberboten, ook van gerenommeerde A merken, tegenwoordig uit China komen en er volgens mij nog weinig slechte rubberboten worden gemaakt, zou dit best wel eens een goede koop kunnen zijn… Iemand enig idee van de kwaliteit / vaareigenschappen?
Zoek alweer de verschillen met Compass (net als bij de verrekijker):
http://www.compass24.nl/boottoebehoren/abnetshop.pl?ARTNR=976442
Bij de Lidl hebben ze 'm af en toe ook. Zelfde formaat en prijs.
Mbt constructie zien ze er allemaal hetzelfde uit. Komen denk ik allemaal uit dezelfde fabriek alleen met andere stickers (branding). Die Compass sticker kost dus 400,- euro. Compass geeft laagste prijs garantie.
Vandaag de boot gekocht en 's midags in elkaar gezet. De hobbels die ik daarbij tegen kwam, werden veroorzaakt door het feit dat ik niet vooarf heb gekeken naar de handleiding.
Op het eerste gezicht een prima en stevig bootje waar ik niets onaardigs aan kan ontdekken. nu op zoek naar een leuke buitenboordmotor.
Max 2 à 3 pk anders ben je vaarbewijsplichtig en je kinderen mogen er niet mee varen.
Het is welliswaar een klein bootje maar van best een aardige kwaliteit maar ook weer niet bijzonder goedkoop. Diverse aanbieders bieden vergelijkbare boten aan in een zelfde prijsklasse. Dat was voor mij reden deze boot niet te kopen. Ik heb hem namelijk niet dringend nodig. De oude (Zodiac) voldoet vooralsnog nog prima mits ik een ventiel vervang. Dat laatste kan gelukkig bij een Zodiac. Hoe zit dat bij die goedkope mertken?
Kepum!
Voor vaderdag gekregen.
Het is inderdaad de zelfde als van Compass. De optiek is van Bresser denk ik. Ik heb geen paralax fouten kunnen constateren. De kijker heeft een helder beeld en heeft geen scherpstelling nodig. (De oculaircorrectie voor brildragers moet nog wel handmatig ingesteld worden). De kijker heeft een ingebouwd compas met verlichting en een rekenschijfje om afstanden te berekenen uit de waarnemingen van de ingebouwde inclinatiemeter. Ze is waterdicht en blijft drijven volgens de gebruiksaanwijzing. Er is keuze uit twee halsbanden, een gewone (met schuim gevoerd) of een drijvende halsband. Verder wordt een draag/opberg tas, lenskappen, lensdoekje en twee batterijtjes meegeleverd. Er zit drie jaar garantie op.
richard schreef:
>
> Tja, ik heb geen kinderen en heb hem dus zelf moeten kopen.
> Maar best wel een leuk ding, zeker voor het geld. Het mooie
> heldere beeld viel me ook erg mee.
Ik kreeg ‘m dus ook, zondag…; prima ding lijkt het. Waar doen ze ’t van, voor dat geld…? Van kinderarbeid in China zal wel weer…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?