rubberboot van duitse supermarkt A

• A.Meijer

Ik zag bij de duitse supermarkt A… aanbieding op 14-6 van rubberboot. Lijkt mij leuke aanbieding en niet erg duur. Goed te gebruiken als bijboot.

• richard

Enig idee wat de kwaliteit is van de aangeboden verrekijker met ingebouwd peilkompas?

• KptnPlp

Een goede rubberboot heb ik er nog nooit gezien. 14-6 staat nog niet op de web site?????? Meestal zijn het PVC speelbootjes. Leuk voor aan het strand maar te onbetrouwbaar als bijboot.

Een goede verrekijker heeft tenminste een lichtsterkte (lensdiameter) van 50 mm en een vergroting van 7x of minder. Een 7x50 is dus zo'n beetje een basis kijker. Sterkere kijkers zijn bijna niet stil te houden op een doorsnee jacht en minder lichtsterke werken alleen goen als der zon schijnt, als je ze eigenlijk niet nodig hebt dus. Ik heb zelf ooit een 10x40 gehad, die heb ik vanwege ongeschiktheid in de watersport aan vogelaar cadeau gedaan. 7x 80 is dus beter maar ook zwaarder en lomper dan een 7x50. 6 X 50 is lichtsterker dan een 7 x 50 ondanks dezelfde lensdiameter. Zo'n 6 x kijker is door de kleinere vergroting wel makkelijker stil te houden.

Verder moet je letten op waterdichtheid en (zee)water bestendigheid (lees daarvoor de kleine lettertjes op de verpakking of de handleiding). Kijk ook of de prisma's parrallel staan. Als je er door kijkt moeten beide beelden precies over elkaar vallen. Als je koppijn krijgt of het gevoel dat je scheel kijkt moet je hem meteen laten liggen. Koop hem dus nooit ongezien in de doos.

Als de kijker door deze simpele inspectie komt kun je er best plezier van hebben. Ik heb al meer watersportspullen bij lidl gehaald voor weinig, laatst nog een paar leuke licht boeitjes op de kop getikt bij de Lidl.

• richard

Bedankt voor het advies, het gaat om deze kijker:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_24/OFF10.SHTML

• Cor

Hij is wel groot, maar je zult er ontzettend veel plezier aan beleven en vooral kinderen. De onze bouwden er een complete zeilboot van met peddels lijnen en een oud laken. Iets anders dan die rondscheurende blagen met de de bijboten met b.b. motoren. Of die nog ooit gaan zeilen? In tegenstelling met een echte bijboot is slepen wel wat lastiger. Waar voor je geld de onze ging 10 jaar mee.

• ZeilDude

Hij lijkt wel erg op die van Compass:

http://www.compass24.nl/boottoebehoren/abnetshop.pl?ARTNR=111990

Bij Compass kost ie 199,- euro.

Zoek de verschillen!

• A-sijlvilozoov

Zit zo te zien alleen een adere merksticker op…….

• KptnPlp

Snotdikke! Dat is minder als ik voor een Silva peilkompas betaal! (Mijn ouide is na dertig jaar trouwe dienst “mistig” geworden). Ik ga op 11-6 toch maar even kijken bij de Aldi! Bedankt voor de tip!

• KptnPlp

Laat jij je kinderen van je verrekijker een zeilboot maken?

Ik zou uit mijn slof schieten.

• Cor

Afgezien van dat dit draadje over een rubberboot ging, werd de verkijker vol op gebruikt. Maar dit om de verrichtingen van de knullen te volgen. Neemt niet weg dat de verkijker van de Aldi een mooie aanbieding is. Ben benieuwd of hij alle vormen van kritiek doorstaat, want een Steiner kost het tienvoudige.

Cor