Een zeilboot voor zes personen? (huur)

• Betske

Dag allemaal,

Ik ben lichtelijk een leek op het gebied van zeilen. We willen met een groepje een dagje gaan zeilen (er zitten een paar gevorderden in de groep) en dus een zeilboot huren. We willen met z'n allen in één boot passen.

Wat is een geschikte zeilboot voor zes personen? En weet iemand misschien een goed verhuurbedrijf die voor een dag, of liever nog voor een dagdeel verhuurd in de omgeving van Lemmer/Echtenerbrug/Joure?

Ik hoor het graag van jullie!

• bon

Voordewind in Lemmer verhuurt Efsixen. Da's een snelle sportieve boot (6 meter lang) waar je met 6 man in kan.

Ze hebben tegenwoordig ook een ander (vergelijkbaar) type in de verhuur, maar ik weet niet meer hoe die heet.

• P. Bosma

Hallo, ik, Peter Bosma, ben schipper van een kleine zeiltjalk die geschikt is voor max. 12 personen. Het schip beschikt over een open kuip, een ruime zithoek beneden voor slecht weer en een keuken en toilet.Wij laten de mensen zoveel mogelijk zelf zeilen, zodat ze zelf ervaren hoe alles in zijn werk gaat. Uiteraard geven wij vele tips en voorbeelden hoe iets moet. Wij verhuren het schip met schipper vanaf een avond t/m een compleet weekend met één of meerdere overnachtingen, wat ook leuk is voor de teambuilding en gezelligheid.

Wij varen vanuit akkrum/Nes.

Een platbodem zeilt anders als een scherp jacht maar de basis en manier van zeilen is exact hetzelfde.

Voor prijzen, zie onze site: www.ukfzeiltochten.nl

In afwachting van je reactie en met golvende groet, Peter bosma