Kantoor houden op zeiljacht?

• Bob

Kan iemand mij vertellen of je een zeiljacht als kantoor mag gebruiken? Kun je als kleine ondernemer je bedrijf vanuit een zeiljacht runnen en kan het jacht dan ook op naam van de zaak staan? Ben heel erg benieuwd…

Met veel dank,

Bob

• richard

Als je jezelf in allerlei bochten moet wringen om de BTW te ‘omzeilen’ moet je jezelf afvragen of deze hobby wel iets voor jou is. Wordt belastingadviseur, dan kun je de bedrijfskosten vast aftrekken.

• Erwin K

Dit vindt ik wel een goeie vraag eigenlijk.

Ik zou het eens voorleggen aan een accountant en of de belastingdienst.

Ben erg benieuwt naar het antwoord.

succes,

Erwin

• erik

Je mag ook kantoor houden op een woonboot dus wellicht ook op een zeilboot.

• Sindbad

Een eigenaar van een prachtige gelakte eikenhouten platbodem in “onze” haven heeft zijn schip “op de zaak” staan (figuurlijk dan); hij doet er workshops en trainingen mee voor bedrijven. Maar geen kantoor aan boord.

• Evert Jan

ALs je serieus kantoor wilt gan houden op je zeiljacht, dan is dat goed mogelijk. Houdt wel rekening met je bereikbaarheid. Denk aan computerverbinding, telefoon, mail, fax(ding uit een ver verleden).

Als je 1 van die #$%els bent die wel een boot wilt, maar hem niet wilt betalen dan hebben ze voor jou speciaal een wet gemaakt die zegt dat boten niet aftrekbaar zijn. De hele passagiersvaart heeft hier al jaren last van.

Evert Jan