Tsunami' 99

  • joep

    Dank je voor de link. Maar ook daarin staat niet beschreven welke kaartdata zijn gebruikt. En als die al niet kloppen dan hang ik erin, want dan zal ik toch een officiele versie moeten aanschaffen om de updates te bekomen.

  • marksvrijheid

    tsja…..

  • BJ

    Voordat je overgaat tot de aanschaf van een pakket als Tsunami kan je natuurlijk ook eens gaan kijken of je niet met een goedkoper alternatief uit de voeten kunt. En misschien ben je, gezien de naam van het pakket, wel tegen een milleniumbug aangelopen… :D

  • joep

    Het programma dat ik heb is erg fijn in de voorbereiding van een tocht. Ik print de detailkaarten uit. Samen met de beelden van Google earth krijg ik een goed beeld van de verwachten situaties. Helemaal leuk zou het zijn geweest indien de coordinaten ook echt zouden kloppen, maar met een goede overzichtskaart kan ik de aanloopcoordinaten ook in mijn GPS krijgen. Ik ben benieuwd of anderen dit probleem ook hebben ondervonden.

    In ieder geval bedankt voor alle hulp.

  • Paulus

    Joep, misschien moet je toch eens kijken op waypointsgps.nl… Als je in NL of op de noordzee/kanaalomgeving blijft biedt WGPS een hoop, inclusief grapjes met Google Earth, koppeling naar gps en plotten op je pc. Prijzen vallen mee. Ik speel hier zelf mee, hoewel ik eigenlijk geen pc aan boord wil. Maar alleen de mogelijkheid al om waypoints en routes op je pc uit te zetten en naar je gps te pompen zijn erg handig.

  • Samboelmarinero

    Ik wil wel eventjes melden dat Tsunamis 99 niet kan vergeleken worden met WinGPS of iets dergelijks. Tsunamis 99 is (was) een erg goed programma dat door de beroepsvaart werd gebruikt. WinGPS is goed voor pleziervaart (de duurdere versies natuurlijk ook wel beetje voor beroeps, maar toch niet echt voor de koopvaardij), maar is kan niet op tegen de software van Transas.

    Normaal staat Transas-software altijd in WGS84 (Europese uitvoeringen toch…) maar er zou ergens wel een optiemenu moeten aanwezig zijn om dat te wijzigen.Paulus schreef:

  • hosten patrick

    hoe kan ik de gebruiksaanwijzing krijgen in het nederlands in plaats van in het engels aub

  • Alex

    @ hosten patrick: heb je wel in de gaten dat je reageert op een topic van 5,5 jaar geleden?

  • Sindbad

    Leuk; blijkbaar wordt dit prikbord tot in 2008 terug doorgespit op allerlei nuttigs. We doen het niet voor niks, dus.

  • Alex

    Pieter Lofvers Schreef:

    ——————————————————-

    > Leuk; blijkbaar wordt dit prikbord tot in 2008

    > terug doorgespit op allerlei nuttigs. We doen het

    > niet voor niks, dus.

    Nou, niet echt. Oude topics scoren regelmatig goed in Google. Via Google komt dan op het prikbord terecht en dan realiseert men zich niet dat het een topic van jaren terug was.