Mahonie naambord

• kptnPlp

Ik heb een mooi stukje mahonie op de kop getikt en er de bootnaam in gegutst. Het is ook al netjes vernist met zeven lagen Epiphanes, maar nu tweifel ik. Zal ik de letters vergulden met mixtion en bladgoud of schilderen met goudverf? Bladgoud is natuurlijk veel mooier maar hoe zit het met de duurzaamheid? Het naambord komt namelijk op de spiegel, een plaats waar het nat wordt en waar gepoetst wordt. Hoe groot is de kans dat het bladgoud er wer snel wordt afgeborsteld?

• richard

Bladgoud lijkt me vrij duurzaam als je ziet hoe de gouden haantjes boven op de kerktoren het jaren in weer en wind volhouden. Ik denk dat je moet zorgen voor een optimale hechting met de ondergrond.

• Bart

Richard

wat mij al jaren goed bevalt is om in de uitgegutste letters goudplakband te plakken en dat te vernissen. Alleen als je met je neus er boven op zit zie je dat het plakband is. Van een (klein) afstandje zie je het echt niet. Dit blijft jaren goed en volopblinken. Bovendien: spotgoedkoop!

Het is maar een tip.

succes!!!richard schreef:

>

> Bladgoud lijkt me vrij duurzaam als je ziet hoe de gouden

> haantjes boven op de kerktoren het jaren in weer en wind

> volhouden. Ik denk dat je moet zorgen voor een optimale

> hechting met de ondergrond.

• Bob

Nou die kans is vrij groot. Vooral als je veel borstelt. Maar gut o gut, gouden lettertjes op een mooie broodplank. Doet me denken aan de boot van de prins de Lignac of hoe heette die heerlijke boy ook weer die in de Mediterranee lag te dobberen. Draag je dan ook een kapiteinspet met gouden tressen erop?

Ik hou het gewoon bij plakletters, laat daar geen tweifel (weifel, leifel of toch ijfel) over bestaan. Mooi hoor, slijt niet en als ze dat goud willen jatten, moeten ze de hele boot meenemen…

Groet, Bob

• kptnPlp

Nee, ik draag, geheel in steil met de boot een gebreide wollen muts en een Noorse kabeltrui. Op een (geregistreerde) klasieke boot horen geen plakletters, die zie je alleen op van die plastic pauper boten.

• marksvrijheid

hoppa :)

• kptnPlp

Wie kaatst…

• marksvrijheid

precies, en op jouw vraag terug te komen, bladgoud is mooist en als je dat ook met een aantal lagen bootlak beschermt, houdt dat best. Als voorbeeld: Ik had op mijn lijst de plaatsnaam in gewone lak geschilderd en afgelakt met drie lagen blanke bootlak van epifanes, met schuurpapier kostte het mij moeite om de letters er af te krijgen. succes

• kptnPlp

Aan overlakken heb ik ook zitten denken maar volgens mij gaat er dan veel van die mooie goudglans verloren, of niet?

• marksvrijheid

dat weer wel, denk ik ook,