aanlegdrama's in havens

• M.

Afgelopen week tijdens onze heerlijke vakantie rond het Markermeer weer de nodige aanlegdrama's mogen aanschouwen. Met name veel te veel gas geven en geen rekening houden met de wind staan met stip op één. Vooroordelerig genoeg gaat het vaak om erg blinkend witte nieuwe schepen met een eigenaar in keurige zeiloutfit en een vrouw die er duidelijk niets aan vindt èn er niets van snapt op de punt. Ik vind het erg komisch om naar te kijken (leedvermaak …). Wij hebben maar een klein oud bootje en we zien er niet zeilerig uit ;) maar het aanleggen gaat (bijna) altijd zeer vloeiend :D.

Hoe gaat dat bij jullie? Hebben jullie het aanleggen uitgebreid geoefend onder alle omstandigheden of doe je ook maar wat waardoor het geregeld misgaat?

M.

• BerT

Met de wind van opzij wil ik helaas wel eens een paaltje schampen.

Zowel met m'n oude bak als met m'n blinkend witte jacht.

Nee ik oefen nooit aanleggen in een box met veel wind dwars, het overkomt je soms.

Als ik moet wachten voor een brug wil ik nog wel eens manouvres oefenen, anders niet.

NB. Ik heb geen keurige zeiloutfit.

• marksvrijheid

uw punt is?

• M.

>> Hoe gaat dat bij jullie? Hebben jullie het aanleggen uitgebreid geoefend onder alle

>> omstandigheden of doe je ook maar wat waardoor het geregeld misgaat?

Hierboven de vraag nog eens herhaald. Zie laatste alinea in oorspronkelijk stuk…

M.

• Wally

@ M, ga toch KRASSEN!

• ZeilDude

Daar heb ik personeel voor.

Dus:

- erg blinkend wit nieuwe schip

- eigenaar in keurige zeiloutfit

- het aanleggen gaat ALTIJD zeer vloeiend

en uh… het is nog begin van het seizoen dus alles is weer even wennen en ook op een nieuwe fiets kan je het leren (als je de poen hebt).

Heb je hier wat aan M?

• marksvrijheid

dat is jouw vraag, onderliggende boodschap bedoel ik :) , maar missschien heb je die niet….

• bon

Onderliggende boodschap is dat er veel onervaren mensen in foute (motor)boten denken dat ze kunnen varen. OK, als er niemand in de buurt is op groot water, kan je niks raken. Maar in een sluis, onder een brug of in de haven is het toch altijd dik lachen met die lui. Inderdaad, je kunt ze vaak herkennen aan (te) dure vaarkleding (bijv, een soort kapiteinspet hahaha) en natuurlijk de stootwillen buitenboord.

Ik denk dat deze mensen het niet langer dan twee seizoenen uithoudt, daarna is de boot te koop en begint het feest opnieuw met een nieuwe eigenaar (want het blijft een foute boot) dus foute mensen.

• kptnPlp

En zo is dat!

En ook:

Alle zigeuners zijn dieven.

En alle Marokanen zijn crimineel.

En alle Bulgaren ook.

En alle Duitsers zijn Nazi's

En alle Joden……

En jij bent geboren als ervaren schipper natuurlijk. Gebaard uit zeewater in plaats van vruchtwater. Op je eerste verjaardag voerde je al het commando over de Karel Doorman.

• bon

Je vergeet de Belgen, die zijn dom.