mutsvraag: wat voor kussens in kuip?

• M.

De hoezen van de kuipkussens zijn nu echt helemaal stuk. Nu is er een groot dilemma ontstaan :D Ga ik nieuwe hoezen maken (dat kan ik helemaal niet ;)) of kopen we van die losse kussentjes. Wij hebben nu kussens die net zo lang zijn als de kuipbanken. Heerlijk om te zitten maar omdat ze dus zeker 2 meter lang zijn is het binnen echt lastig om ze op te bergen. Zitten die losse kussentjes lekker? En heb je dan een losse voor onder je kont en een losse voor achter je rug of zo'n ding aan elkaar?

M.

• Nienke

Freebags! Ideaal, vormt zich naar je lichaam en de boot. Als een zitzak.

Ze zijn in de winkel vrij duur ongeveer 70,- maar op marktplaats kun je ze vaak kopen van nieuwbakken moeders die ze voor een kind hebben gebruikt als voedingszak.

Ik heb er nu 4 op de boot tegen 25,- tot 30,- plus verzendkosten.

Ze gaan lang mee, je kunt ze wassen, dus de buiten- en de binnenzak.

Bekijk ze eerst even bij de prenatal of een watersportzaak en dan… marktplaats.nl :)

• erik

De losse kussentjes waar je het volgens mij over hebt, zijn meer bedoeld voor in je rug.

Wij hebben kuipkussens over de hele lengte van de kuip met een paar goedkope kuipkussentjes voor in je rug. Bevalt goed. Ik zie dit bij veel boten.

Een zeilmaker - of tentenmaker - draait zijn hand er niet voor om een paar hoezen te maken. Wil je nog voordeliger uit zijn dan kan een Turkse kleermaker ook hoezen voor je maken, als je hem de nieuwe stof, het schuim en oude hoes geeft.

• M.

Ik bedoel deze:

http://beeldbank.prepublisher.com/pictures/INTERNET/DKR/5/DKRZ0215.jpg

Ze zijn er ook in dubbele uitvoering dus volgens mij ook wel bedoeld om òp te zitten toch? Wij hebben nu dus de kussens ook over de hele kuipbank wat erg lekker is maar het zijn zulke enorme dingen en wij hebben niet zo'n hele grote boot. De turkse naaier is wel een goeie inderdaad.

M.

• JR

Wij hebben dat soort kussentjes, dwz we hebben ze in ‘enkele’ versie en hebben er ze twee bij twee met een paar aangenaaide koortjes aan elkaar geknoopt. Bevalt prima. Een helft van het paar om op te zitten, de andere voor in je rug. Dubbel gevouwen zit je helemaal als een prinses op de erwt. En als we willen, maken we de knoop los en gebruiken we ze enkel.

• M.

Ik ken ze (heb zelf een kind ;)) maar kan je daar ook OP zitten? Ik wil namelijk wel iets onder mijn billen hebben :D

M.

• erik

Ja, ik bedoel precies dezelfde. In elke watersportwinkel te koop. Ze zijn natuurlijk om op te zitten :-) met kussentje in je rug. Klein nadeel vind ik dat het rugkussentje vrij laag in je rug zit, maar dat is persoonlijk. Ze zijn goedkoop en multifunctioneel, dus een aanrader.

• Nienke

Jazeker, ik zit erop als een stoel. Daar waren ze in eerste instantie ook voor bedoeld. Later zijn ze deze met een extra (zachte) hoes gaan verkopen als voedingskussen.

Zie ook: http://www.freebag.com/images/div.brukstor.jpg

• bon

Inderdaad, een mutsendiscussie.

Ik stel voor dat jullie verder babbelen op het forum van de Libelle.

bon.

• marksvrijheid

blijkbaar toch niet muts genoeg voor jou ;)