Trailer-sailer?

• Arjan

Wij zitten erover te denken om na verkoop van onze huidige boot een trailer-sailer te kopen. Met name vanwege de mogelijkheden om in zonniger oorden te kunnen zeilen zonder lange stukken te moeten varen.

Wat zijn jullie ervaringen? Graag zowel het positieve als het negatieve.

• bon

Wat is een trailer-sailer?

Hoe groot moettie zijn?

Hoeveel slaapplaatsen?

Stahoogte?

Hout of plastic?

Ingebouwde (diesel) motor of bbm?

Hoe zwaar?

Wat kan je auto trekken?

• Sindbad

“zoek” even op dit prikbord met trailer-sailer; mijn naamgenoot heeft er een en heeft er ook al veel over gepost.

Succes

Pieter

• Arjan

Een kleine kajuitboot waarmee je kunt traileren.

max 7,5 meter

1 2-persoons

nee

plastic

diesel

geen idee

alles

• Arjan

Had ik al gedaan, maar ik vind niks.

• M.

Hee Arjan dat is precies onze overweging nu. Wij moeten er met 3 pers. op kunnen. Waar wij ook mee zitten: de auto die je nodig hebt om te trekken. Hoe groter/zwaarder de auto hoe zwaarder ook je boot mag zijn. Tenminste, wij hebben geen E rijbewijs, als je dat wel hebt maakt het niet uit volgens mij. Diesel wordt lastig lijkt mij, ik denk niet dat je een inboardmotor er in kunt hebben vanwege het gewicht.

M.

• erik

Wat geschikt is hangt in de eerste plaats van je budget af. Daarna welk rijbewijs heb je, welke auto heb je etc..

Kijk eens naar een Beneteau 211 of fox 22. Leuke snelle bootjes en goed trailerbaar.

• René

Ik heb laatst op Boot Holland de Haber 900 bekeken. Hij is trailerbaar, en een geweldig mooi schip van Pools fabrikaat. Hij heeft vorm van een motorsailer, dus veel ruimte.

• Arjan

Ik ken iemand met een Haber 660 (met zeil) en heb er zelf inmiddels regelmatig op gevaren.

De vaareigenschappen zijn (helaas) om te janken…

• trelerseelvilozoov

Wat heet trailerbaar met 9 meter en 2 tot 3 ton?