welk open bootje is geschikt

• jan

Hey cor,

je reactie springt er wat uit (+), kan je me even mailen aub ?

thx, jan

• boodvilozoov

Die dingen zijn gewoon Schakelklonen, misschien dat de ene bouwer een paar kilo meer polyknester heeft gebruikt maar het blijven polyschakels.

Zo wat beter te plaatsen?

• Cor

Flying-Arrows zijn polyester toervarianten van de Flits, Schakel en Spanker. Er zijn drie generaties. De voorloper niet meegerekend.

- hand lay-up polyester met losse houten bodem

- hand lay-up polyester met verhoogde polyesterbodem en zelflozers

- gespoten polyester herkenbaar aan de stootrand en zwarte rondhouten

De Flying-Arrow schakel is in toer en sport uitvoering gebouwd.

De vaareigenschappen zijn niet vergelijkbaar met een houten schakel.

De tuigage is simpel en de zeilen dito.

Laat ingeschuimde bodems liggen. Dat geldt ook voor de volksboot deze is overigens geen schakelkloon.

Er zijn nog een paar andere polyester schakels gebouwd waaronder de Nautic-Tornado.

Succes met je zoektocht

Cor

• kptnPlp

En zo is het!

En allemaal zijn het slappe todden. Zodra je een klein beetje spanning op het want probeert te zetten worden ze smaller…..

• Edward

Laser 4.7…. Zelfde als een Laser Radial, maar dan met een kleiner tuig. Gaat ze vast wel mee om, maar krijgt hem ook echt wel weer recht.

Geweldig boot, waar je je leven lang plezier van kan hebben! (En papa ook)

• Joop

Jan ,

De jeugd bootje,s gaan allemaal gauw om .

Wat wilt zij zelf??

Plop gaf het al aan , waar varen de jongens en meiden mee??

Wees voorzichtig met wat voor bootje je wilt kopen . ,,Zij of hij ,, moet het wel leuk vinden , en niet Pa of Moe !

Een Hoby 14 , bijv. catamaran, kost 2e hands geen drol, gaan best wel snel , slaat niet alla de minuut om ,maar zoals met iedere boot , moet je wel een beetje kunnen zeilen .

grt,Joop

• RW

Cor, Je lijkt vertand van de Flying Arrow te hebben. Ik doe een onderzoekje naar de geschiedenis van de Flying Arrow. Tijdens wat research via Google kom ik dit bericht van jou tegen. Zou je mij misschien kunnen mailen? rolfwal@xs4all.nl

• BJ

Hmm.. een reactie op een bericht van 2,5 jaar oud.. en dan ook nog een mailadres er in zetten… 8-)

• Kaptein Iglo

Ja Plop dat klopt. Ik heb wel eens zo`n slappe met een stevig windje gezien…Helemaal getordeert. je weet niet wat je ziet. Zaten ze met een paar man op het achterdekje van een FA-spanker welke bijna recht in het water lag en de mast stond scheef. Groet. K.I.