een beetje water...

• matthieu

Beste mensen,

Tot mijn grote vreugde ligt mijn bootje weer in het water. maar nu zit er in de bakskist een klein beetje water. Toen ik dat zag, schoot mij te binnen dat dat vorig jaar ook een paar daagjes was en dat het toen weg was en niet meer terug kwam.

Ik vraag mij alleen af waar het vandaan komt. Ik vermoed nu dat het afkomstig is van de grote afsluiter van het toilet en wel dat het onder de moer komt waarmee de aflsuiter wordt aangedraaid op de scheepshuid. Daarboven voelt alles immers droog.

De vraag is nu wat er aan te doen, de boot ligt immers al te water. Als lapmiddel dacht ik het goed droog te maken en dan met sicaflex dicht te kitten en dan volgend seizoen de afsluiter maar eens te vervangen.

Kan iemand zijn ligt hierop laten schijnen?

Ben benieuwd,

Matthieu

• marksvrijheid

als het nu ook weer opdroogt, wat zal je dan gaan rommelen met kit? wacht dan tot je weer op de kant staat, dan kan je het goed repareren

• matthieu

Tja, dat is dus nog een beetje afwachten. Lijkt wat meer dan vorig jaar…

• bon

Wat voor boot is het? Hout, staal, polyester?

Wat voor water is het? Condenswater? Theewater? Vuurwater? Regenwater? Buiswater? Smeltwater?

Kan van alles zijn.

• matthieu

Een polyester boot. Ik vermoed nu dat het afkomstig is van de grote afsluiter van het toilet en wel dat het onder de moer komt waarmee de aflsuiter wordt aangedraaid op de scheepshuid. Daarboven voelt alles immers droog. Het zou dus water van beneden de waterlijn zijn.

• Sindbad

Eh, Matthieu; stinkt het water ook misschien……? Dan weet je ook meer. :)

• matthieu

aardige gedachten, maar helaas?…

• RB

Is het niet gewoon wat condenswater.

Het water is natuurlijk nog niet al te warm. De buitenlucht en de boot temperatuur kunnen al lekker opwarmen.

Vochtige lucht in de boot zal dus tegen de wand aan (onderwaterlijn) condenseren en druppels vormen, die naar het laagste punt lopen.

Misschien is het wat water, wat tijdens het stallen al ergens gezeten heeft.

Tijdens het te water laten en wat schommelen verplaatst het zich misschien naar het punt waar het nu ligt.

Ik doe maar een gok.

Succes met het opsporen ervan.

Gr. RB

• Matthieu

Tja, wie weet. wel vreemd dat het dan alleen in die bakskist zit. Vanavond maar eens kijken of hij droog is gebleven…

• Cor

Wat RB aangeeft: Condenswater is zeer goed mogelijk. Opeens stond er bij mij een een flinke plas water in de punt, zeker een kwart liter. Een paar dagen daarvoor was het nog kurk droog. Vreemd. De boel droog gemaakt en een uur later weer water. De druppels leken door de wand te komen. Pure condens :)

Waarschijnlijk is het in de bakkist erg vochtig en slaat het vocht neer op de koude moer/afsluiter.

Cor