Onderwaterschip schoonmaken

• BerT

Hoe kun je het onderwaterschip schoonmaken terwijl je boot in het water ligt.

Het betreft hier zelfslijpende antifouling.

Haal je met een borstel of doek alle antifouling ook weg?

Ik wil er lekker onder gaan liggen in m'n duikpak :-)

• BJ

Hm.. in Medemblik en het Regattcenter hebben ze een soort van borstelbaan voor dat soort doeleinden.

• Hielke

Met zachte zelf-slijpende antifouling mag je echt die borstelbaan niet door!

Overigens word je duikpak ook niet beter van deze actie :-(

• richard

BerT schreef:

>

> Het betreft hier zelfslijpende antifouling.

>

Zorg dat je een beetje snelheid maakt, dan behoordt de boel vanzelf schoon te worden.

• Marc

Zorg dat je een beetje snelheid maakt, dan behoort de boel vanzelf schoon te worden.

Ja, dat is ‘t idee, en dat werkt redelijk goed als er regelmatig gevaren wordt. Ik vermoedt, ivvm het winterseisoen, dat dit een tijdje verzuimd is. En dan krijg je ’t er inderdaad niet meer afgevaren.

Aangroei begint met wat slijm, dat zich aan de boot hecht. Daarin begint zich dan vaste en zichtbare aangroei te ontwikkelen.

Het is dus zeker verstandig om , als je een duikerspak hebt, de onderkant even schoon te maken.

Als die slijm te stevig is om bij wat snelheid weg te varen, dan denk ik dat een doekje ook te zacht is. M'n gevoel zegt me om een borstel te gebruiken en een schuursponsje bij de hand voor als er plekjes zijn met echte aangroei .

MoR