Waarom nu nog steeds op de kant?

• Evert Jan

Ben ik toch blij dat ik mijn geld met mijn boot verdien en dus het hele jaar lekker met de boot in het water lig.

Evert Jan

• Paulus

Kijk en DÁT is nou weer op een nare manier onder de gordel!

Evert Jan schreef:

>

> Ben ik toch blij dat ik mijn geld met mijn boot verdien en

> dus het hele jaar lekker met de boot in het water lig.

>

> Evert Jan

• Clemens

Ik denk dat veel boten nog op de kant liggen omdat de meeste havens dat de laatste 100 jaar al zo doen en zich niet bewust zijn van het gegeven dat de winters een stuk korter en minder streng zijn tegenwoordig.

Of het komt wel mooi uit omdat de meeste havens seizoensarbeiders in dienst hebben en dus baat hebben bij een zo kort mogelijk seizoen.

Maar ik had mezelf voorgenomen me er niet meer druk over te maken en gewoon als er in September al gevraagd wordt de boot gereed te maken voor de winter subtiel te wijzen dat er volgens het HISWA regelement tenminste 6 maanden gevaren kan worden.

Clemens

• Alex

Straks bij de eerste mooie zeildagen met temperaturen van boven de 20 graden staat men te dringen om erin te mogen.

• Paulus

Zucht… ik leg het nog 1x uit… Moderne boten kunnen tegen water. En ijs, zolang er geen ijsbrekers en/of veel schaatsers in de buurt komen.

In het water overwinteren scheelt kosten, maakt fantastische wintertochten mogelijk en dan is het helemaal niet erg om 1x/2 jaar die schuit in mei op de kant te zetten, lekker twee weken met mooi weer te vertroetelen (vloeit de verf en het bier lekkerder) en dan fris weer de plomp in…

• marksvrijheid

zeg dat nou niehiet! straks wordt het in de winter ook druk…

• schieper

Lekker 2 jaar in het water en dan weken schuren om dat zeebanket er af te krijgfen met al die biologische af… hrmpffgh

• Sindbad

Ja, blijkbaar…… Hebben jullie niet iets te biechten dan?

Je moet toch wat als je niet “live” het water op kan…

• BJ

Oudere boten kunnen ook prima tegen water hoor.. ;)