nieuwe eletriciteitsdradren

• jac

Bij het vervangen van de draden van mijn windset bleek dat die er alleen met zeer veel kracht eruit te trekken was.

Nieuwe draad met een touwtje in te voeren mislukte hierdoor ook.

Door een trekveer naar boven te duwen bleek dat er iets zit bij de onderste zaling.

Wie heeft er een idee waarom de pijp in de mast verstopt kan zijn.

bij inspectie bleek dat de pijp in de mast niet onderbroken was.

jac

• Marc

Ik denk dat je de vraag beter aan Jomanda kan stellen :-)

Wat ik doe, niet alleen bij de mast, maar ook bij de horizontale snoerengoten in de boot, ja zelfs bij de electriciteitsbuisjes thuis: altijd een touwtje meetrekken.

Dat touwtje blijft dan er altijd inzitten. Als er ooit een snoer bij moet in de buis, dan verbind ik die an dat touwtje en trek ‘m door. Vaak lukt ’t dan om nog een draadje er bij te trekken, waar dat met zelfs met trekveer niet zou lukken.

Met 't draadje trek ik dan weer gelijk een nieuw touwtje mee. Voor een volgende keer.

In jouw geval, had je het nieuwe snoer aan het oude vast moeten maken, voor je ‘t er uittrok. Ik soldeer ’t aan elkaar vast, voor alle zekerheid. Dan kan je ook nog een beetje kracht zetten. En gelijk een dun touwtje er bij meenemen.

Nu te laat, maar een forum is ook voor meelezers.

Ik neem aan, dat ook de snoeren voor de 3-kleurenlantaarn en misschien zelfs ook voor de marifoonantenne door dat pijpje loopt. Mogelijk zit er een lus is een van die snoeren. mogelijk een klodder kit ed. Je kan proberen om die verstopping weg te halenmet het eruittrekken van die andere draden. Maar als het een klodder kit is, krijg je die misschien ook niet meer terug.

Als je dat risico niet wil lopen, dan rest alleen nog maar (als je die windmeter absoluut wilt) het tactic, draadloze systeem

M

• Kaptein iglo

Keep it simple. Er is onderweg een popnagel of parker o.i.d. doorheen geschroeft. Kan niet anders. Haal in de buurt van de goot het beslag maar van je mast en je zult zien dat het zo is opgelost. Succes en gegroet. K.I.

• raptor

Er zijn ook endoscopen te huur waar je in nauwe kanaaltjes kan kijken. Sinbad?

Pieter

• Sindbad

Ah, ja. Die zijn aftrekbaar toch? Belasting, bedoel ik. Meer iets voor laparoscopisch chirurgen, zoalng ik nog geen anaesthesist in dienst heb moet ik dit nog niet doen geloof ik….

• jac

Er zit een nieuwe kabel in de pijp die door de mast gaat.

Euvel was hetvolgende :

Ik heb 3 zalingen en bij elke zaling is een stag bevestigd.

Men heeft deze bevestigingen voor deze stagen gewoon door dat pijpje gemaakt en resultaat is dan deze draad hierdoor klem komt te zitten.

Voor mij is het probleem uit de wereld.

bedankt voor de reakties