Ellende na reparatie koelw pompje

• Kaptein iglo

Van mijn Yanmar 3GM30 lekte vorig jaar het Johnson koelwaterpompje. Toen ik bij een erkende Yanmardealer vroeg naar onderdelen om het te repareren gaf hij aan dat dat niet ging omdat je daar een pers voor nodig zou hebben. Hij kon `m snel repareren voor €. 90,= met garantie (zonder nieuwe impeller want die zat er nog nieuw in). Snel het pompje weggebracht en na een hoop bellen, twee keer voor niets er naar toe gereden omdat hij zijn afspraken niet na kwam en een hoop gedoe uiteindelijk vlak voor de vakantie bericht gekregen dat hij geen tijd had voor reparatie maar een ander vervangend gereviseerd pompje voor me had liggen. Opgehaald, gemonteerd en op vakantie. Tijdens de vakantie ging het pompje lekken. Toen ik het pompje nog eens goed bekeek bleek het bijna hetzelfde pompje te zijn als het orgineel alleen met andere impellers. Zo had ik dus 3 verkeerde reserve impellers bij me. Uiteindelijk mijn eerste pompje weer gereviseerd terug gekregen maar ook dat lekte al vrij vlot. Zelf het pompje nu open gemaakt, er zaten 2 verschillende lagers in en een oliekeerring. Voor €. 11,30 bij een ijzerhandel nieuwe lagers en een sealtje gehaald, 15 minuten werk en het zit weer in elkaar. Wat een oplichter !

• Arjan

Zo heb ik ooit een koelwaterprobleem gehad op een windstille dag op het IJsselmeer.

Toch maar naar de haven getuft (dat ging nog wel) en op het einde van een zaterdagmiddag kwam ik aan.

De havenmeester bied aan een monteur te bellen, die dus uiteindelijk komt.

Nu weet ik zelf ook iets van motoren en ik wist dus dat het koelwaterprobleem niet aan de impellor lag.

Meneer vervangt de impellor en vraagt daar E 80 voor.

Ik heb 'm nog net niet van boord geschopt…

• marksvrijheid

wat is jullie punt eigenlijk?

• BJ

Nou gewoon….. effe lekker oud Hollands klagen denk ik…. :D

• Skipper

Waarom maken jullie niet bekend wie deze bedrijven zijn?

Oplichters zijn het !! Dus aan de schandpaal nagelen.

• marksvrijheid

jeah en dit wordt de site waar je niet genoemd wil worden als bedrijf :)

• Cor

Voor 80 euro een niet zelf onderkend probleem in het weekend, opgelost of niet?

>zaterdag weekendtarief

>voorrijdkosten

>arbeidsloon

>nieuwe impeller

Zo gek nog niet! wees blij dat je hulp kreeg :)

Cor

• BJ

Tip van Epco: lid worden van Bootgarant…. :D

• Cor

Op het moment dat onze kennis als techneuten te kort schiet is hulp van derden nodig. Achteraf blijkt vaak dat na voldoende verzameling van kennis, het shoppen, het gebruik maken van alternatieven, dat we het voor een prikje zelf hadden kunnen doen.(een vakman doet dit niet, want dat kost tijd is onzeker en levert risico op).

In feite wordt er geklacht over gebrek aan vakkennis en dat doet zeer in de knip.

Cor

• Paulus

Heren, heren, als bootbezitter WIL je toch graag arm, maar gelukkig worden…