Van mijn Yanmar 3GM30 lekte vorig jaar het Johnson koelwaterpompje. Toen ik bij een erkende Yanmardealer vroeg naar onderdelen om het te repareren gaf hij aan dat dat niet ging omdat je daar een pers voor nodig zou hebben. Hij kon `m snel repareren voor €. 90,= met garantie (zonder nieuwe impeller want die zat er nog nieuw in). Snel het pompje weggebracht en na een hoop bellen, twee keer voor niets er naar toe gereden omdat hij zijn afspraken niet na kwam en een hoop gedoe uiteindelijk vlak voor de vakantie bericht gekregen dat hij geen tijd had voor reparatie maar een ander vervangend gereviseerd pompje voor me had liggen. Opgehaald, gemonteerd en op vakantie. Tijdens de vakantie ging het pompje lekken. Toen ik het pompje nog eens goed bekeek bleek het bijna hetzelfde pompje te zijn als het orgineel alleen met andere impellers. Zo had ik dus 3 verkeerde reserve impellers bij me. Uiteindelijk mijn eerste pompje weer gereviseerd terug gekregen maar ook dat lekte al vrij vlot. Zelf het pompje nu open gemaakt, er zaten 2 verschillende lagers in en een oliekeerring. Voor €. 11,30 bij een ijzerhandel nieuwe lagers en een sealtje gehaald, 15 minuten werk en het zit weer in elkaar. Wat een oplichter !