AIS Class B voor Lidl prijsje

  • ZeilDude

    Koopje?

    http://www.portvision.com/Public/Class-B-AIS/

    "Our Class B AIS transceivers are provided by SRT Marine Technology, the

    world's leading supplier of marine Automatic Identification System (AIS)

    technology, products, and solutions."

    Specs en behuizing komen erg overeen met een andere AIS B transponder.

    Alleen de kleur is anders.

    Qty Price (USD)

    1 $895

    2 - 10 $695

    10+ $595

    Als er meer (>= 10) geinteresseerde zijn heb je er een voor $595 x 0.63 =

    375,- euro excl. BTW, invoerrechten, shipping. Stellen we de extra kosten op

    25% kom je op kleine 470 euro uit.

    Datasheet:

    http://www.portvision.com/Public/Data-Sheets/PV-OnBoard_AISB_Plea_3_19.pdf

    Wie?

  • marksvrijheid

    mmm leuk plan, ik sla over, Kaag kent weinig 300 tonners….

  • kptnPlp

    Je bedoelt dit: http://www.srt-marine.com/

    Dat is een club uit Bath Engeland. Die AIS hoef je dus helemaal niet uit San Diego te halen. Bovendien heb je van uit Bath geen last van BTW en invoerrechten. Je kunt ook even bij shiptron in Enkhuizen langsgaan. Die hebben deze AIS op voorraad en hebben de kennis in huis om hem correct in te bouwen (http://www.shiptron.nl/php/ais_transponder.php).

    De meeste zeilers zijn helaas niet in staat een VHF antenne installatie vakkundig en betrouwbaar in te bouwen. Als je niet over de juiste vakkennis beschikt ga dan niet klooien met de marifoon installatie, het is tenslotte een veiligheids middel waar je op moet kunnen vertrouwen, zelfs onder barre omstandigheden. Laat het bij onvoldoende vakkennis aan de vakman over. Als je parrallel gaat importeren zul je zelf moeten inbouwen met alle risico's van dien. Met die gedachte, is het je dat waard om een paar euro goedkoper uit te zijn?

    En als er wat is, ga je dan op en neer naar Bath voor service? Uit ervaring weet ik dat clubs als SRT geen service geven. Ze besteden de service en garantie uit aan hun dealers die daarvoor een dan ook leuke marge krijgen. Ga jij nou die service leveren?

  • freebird

    Die transponders worden in de USA gedumpt omdat de FCC geen goedkeuring geeft.

    http://www.panbo.com/archives/cat_ais.html

    Daarom is de prijs nu aantrekkelijk.

    Groet,

    Jaap

  • ZeilDude

    SRT maakt de transponder maar levert ze zelf niet. Voor 470 euro (incl. BTW, nvoerechten) kan je nergens anders dezelfde AIS B transponder kopen. Het gaat hier dus niet om een paar euro maar een factor 2 prijsverschil.

    Het geheel wordt als Do it Yourself kit verkocht. Aangezien de meeste van ons ook een marifoon en GPS zelf aansluiten zie ik het probleem niet (zie foto).

    Ik ga ze maandagavond bellen voor meer info en zal dan ook naar de service vragen.

    Hier kan je lezen dat deze transponder in de US geen FCC goedkeuring heeft

    (in EU wel) en dat het bedrijf ze daarom buiten US goedkoop wil wegzetten.

    http://www.panbo.com/archives/2008/04/class_b_ais_on_sale_but_not_to_yanks.html

    Dezelfde transponder is nu ook in de UK te koop (AIT250 Class B AIS

    Transponder) voor 500 pond. Dat is incl VAT (BTW) en externe GPS en VHF

    antenne (waar in NL nog 150 euro extra voor wordt gevraagd!). Dus in NL

    betaal je 1000 euro voor complete set. Bestel je 'm in de UK dan betaal je

    625,- euro (excl shipping). BTW en invoerrechten hoeven niet betaald te

    worden als je 'm in de UK besteld.

    Al deze transponders worden door hetzelfde bedrijf gemaakt:

    http://www.srt-marine.com/products-classb.php

    Je kunt daar ook de goedkeuringscertificaten bekijken.

    Software om de transponder correct in te stellen (b.v. MMSI nummer) wordt

    meegeleverd.

  • Marc

    Veel leveranciers in de US maken hun winst op de transportkosten! Of ze kiezen gewoon de verkeerde transporteur , die 10 x zo duur is als een ander, daar ben ik nog niet achter.

    Dus als je ze ma. belt, vraag eerst even na hoeveel ze daarvoor op de rekening zetten .

    De prijs van 470,- is alleen BTW & Invoerrecht. (375 + 6% + 19%=ca 473)

    En op de transportkosten komt ook nog die 25%! (je betaalt ook BTW over het invoerrecht)

    En dan moet je ook nog nachecken wie de transporteur is en hoe het dan wordt afgehandeld. De inklaringskosten zijn vaak wel 100,- a 200 per zending!.

    Alleen de post rekent maar een paar Euro voor inklaren.

    Maar als het goed geregeld wordt, zal het op ca 70 extra uitkomen.

    E 540,- is nog steeds heel interessant.

    MoR

  • hans

    Marc, je lult amsterdams gezegt uit je nek.

    100e inklaringskosten.

    3 mogelijkheden:

    1: je hebt nog nooit wat in het buitenland gekocht en je praat spookverhalen na van anderen, inclusief de toevoeging van een pak zout.

    2: je zit in de handel hier in nederland en je ziet je winstmarge aan je neus voorbijgaan

    3: je bent gewoon dom.

    Mensen koop je spullen gewoon waar ze het goedkoopst zijn, ook bij de amerikaanse webshops is de service gewoon goed. vaak zelfs beter dan hier in nederland. In de us op internet zijn ze nog gewoon blij met iedere klant en als de dood voor een slechte recesie op internet. Ja ze komen niet op je boot en je kan niet binnen een uurtje erheen om iets om te ruilen. Maar waar lukt dat in nederland nog tegenwoordig?

    Wil je service tot op het water en ben je bang om zelf moeite te doen. ga lekker naar de werf en je plaatselijke watersport winkel. Wil je een eerlijke prijs betalen, kijk verder dan je neus lang is.

    p.s. hoe denk je dat het spul normaal hier komt de fabrieken staan in het buitenland hoor.

    p.s. 2: sla de nederlandse ondernemer niet helemaal over, echter mogen ze best eens wat aan de prijzen doen :P

  • ZeilDude

    Marc, bedankt. ga ik ook vragen (stond al op m'n lijst :-) ).

    De prijzen voor de US die ik noemde zijn voor een bestelling groter dan 10 stuks. De transportkosten zullen dus ook door 10 gedeeld worden. Aangezien de transponder bij deze aantallen aanzienlijk goedkoper is ben ik interesse van mede watersporters aan het tellen.

    Ik zit nog niet op 10, dus als er meer belangstellenden zijn laat het svp weten.

  • Marc

    Nee hoor Hans, jij bent dom, of laten we 't maar onwetend noemen. Mijn bedrijf importeert wekelijks en de inklaringskosten zijn tussen de 100 en 250 E.

    Ik kan je de bonnetjes laten zien! Nou ja : op 't bonnetje staat een bedragje voor afhandelen, voor opslag in loods , inklaren en nog wat. Totaal 100 a 250,- E.

    Veel webshobs zitten op Ebay en daar kan je direct zien, dat het tarief dat sommige rekenen voor versturen een veelvoud is van de kosten.

    Ooit had ik een elektronisch onderdeeltje nodig, van een goede US webshop, dat $ 10,- kostte en voor sturen rekenden ze $ 45,- (ter grootte van een enveloppe) Het was hier niet te koop, dus slikken of stikken voor me.

    De post en koeriersbedrijven rekenen vaak niets of heel weinig voor inklaren, maar hebben een hoog transporttarief per kg. Luchtvracht heeft een veel lager tarief, maar dan ontkom je niet aan inklaringskosten. En zo zit dat!

    Kijk en het leuke van dit forum is, dat je die ervaringen kan delen, zodat iedereen tevoren weet, waar je op moet letten.

    MoR

  • ZeilDude

    Helaas:

    Thank you for your interest in our PV-Onboard Class B AIS product. The inventory listed on Panbo.com is no longer available.