zwaret strepen op romp

• bart

Nu ik het winterzeil van mijn boot wil halen, staan er allemaal zwarte strepen op de romp die niet door het zeil afgedekt is geweest. Waarschijnlijk vuil dat via het zeil naar beneden is gedropen. Je poetst je een ongeluk om die strepen te verwijderen. Heeft er iemand een “wonder middel” of een trucje uit de categorie “zo deed mijn oma dat altijd”.

Andere tips hiervoor zijn uiteraard ook van harte welkom

bedankt

• Paulus

Ik heb eens in een gefrustreerde bui naar blanke lampolie gegrepen. Die had mijn oma ook, maar ze had geen boot, dus geen idee waar ik de creatieve gedachte vandaan haalde. Het werkte. Stuk goedkoper ook dan alle potjes uit de watersportwinkel. Geen idee wat evt. negatieve bij-effecten zijn. Geen last van gehad, daarna afgewerkt met een polish met teflon. Om dit soort redenen nu een alu boot zonder verf. Één en al zwarte strepen, dus nooit meer zorgen. Lelijker dan kaal alu kan niet, dus poetsen helpt niet. Ik zit nu voornamelijk te relaxen aan boord. Is absouut een aanrader.

• RB

Stap eens binnen bij een caravan dealer/handelaar.

Vaak hebben ze daar allerlei middeltjes om de caravan te wassen tegen aantrekkelijkere prijzen, dan de watersportzaak.

Zelf heb ik het eens met het product 123 geprobeerd en het werkte perfect.

Waarschijnlijk ga ik er binnenkort weer mee aan de gang.

Op onderstaande link staan wat producten van 123.

http://www.sandecaravans.nl/pages/accesoires_sub/poetsmiddelen.html#Press123

• Peter

Lampenolie is ook wel bekend als petroluem of kerosine en is een bekend schoonmaakmiddeltje in de industrie. Een andere bekende schoonmaaktruuk is dieselolie.

• Kaptein iglo

Met Shipclean vliegt het er af. Mvg K.I.

• JB

Biotex of strepen spul van Starbrite (spuitfles)

• raptor

zwarte strepen zijn het beroemde fijnstof dat uitspoelt met de regen. Bestaat voor groot deel uit dieselroet en is dus vet. Vandaar kero of terpentine of een goede ontvetter.

Pieter

• Cor

Vandaar :D Wij hadden veel last van zwarte strepen op onze vorige ligplaats in Giesbeek. Met een verbrandingsoven en de A12 bovenwinds. Een regen bui was al genoeg. Wel of niet in de teflonwax het hielp geen moer.

Nu in het noorden van het land. De gehele winter nagenoeg niets.

Cor

• richard

Kun je jezelf voorstellen weke rotzooi je in je longen krijgt in zulke gebieden. Blij dat ik in het verre noorden woon; als het hier stinkt, stink het naar de boer.

• BJ

Blij dat ik al een hele tijd rook… mijn longen zijn er aan gewend.. :D