Windopnemer alweer stuk

• Piet

Voor de tweede keer in 3 jaar tijd is na de winter de windmeter (meter+vaan in de mast) stuk. ST60.

Als ik om me heen naar andere boten kijk, dan heb alleen ik dat.

Boot lag vorige keer de hele winter in het water. Deze keer op de kant. Steeds met de mast rechtop.

Wat is jullie ervaring? Kan het van een winterstorm zijn?

Die dingen zijn best prijzig, dus dan toch maar iedere winter de mast laten strijken?

Piet

• wally

Zelf gelukkig nog niet meegemaakt, maar het is eenvoudig om de windmeter los te koppelen, je moet er alleen wel even voor in de mast…

• KptnPlp

Last van kraaien?

Sinds ik een windvaan/antenne combinatie heb, heb ik er geen last meer van. (de antenne wordt op dit moment niet gebruikt, is alleen tegen de vogels). Andere oplossingen zijn ook mogelijk alles waardoor ze hun vleugels niet kunnen spreiden tijdens de landing zorgt dat ze wegblijven.

• Paulus

Zijn kraaien. Is al eerder over gediscussieerd. Dragen fleece sweatertjes met opdruk van bepaalde watersportwinkel. Als je even kijkt van welke winkel en je hangt het bonnetje (dan wel eerst een nieuwe daar kopen…) of een tasje van die tent in je mast, blijven ze ook weg.

• Piet

Heeft iemand ervaring met dit te claimen bij z'n verzekering?

• wally

Nee maar de kosten zijn ongeveer even hoog als het gemiddelde eigenrisico…

• BJ

Tijd voor een verzekering zonder eigen risico. Premie is dan wel iets hoger maar dat verdient zich wel terug.. ;)