krachtige pomp voor rubberboot

• Joost B.

Beste zeilers,

Weet iemand een krachtige, solide en betaalbare pomp om snel een rubber bijboot op te pompen? Heb tot nu toe tal van dingen in huis gehad en mijn algemene ervaring is met alle pompen steeds hetzelfde, it sucks. Of de zekeringen branden door, of hij blaast nauwelijks.

Hartelijk dank voor jullie suggesties.

Joost

• BJ

Tja, een sterke pomp gebruikt een hoop stroom dus dan zou ik wat zwaardere zekeringen installeren. Een alternatief is een compressor op de motor van de boot installeren en/of gebruik maken van een buffertank.

• Paulus

Handmatig oppompen. Die handpompen gaan never stuk en doen het ook als je accu leeg is, er sluitingen zijn, whatever. Fluitje van een cent.

• BerT

een duikfles, duur maar heel snel.

• raptor

ik heb een speciale handpomp, fietspompmodel maar met een buis van zeker 12 cm dik. Verplaatst ongeveer een liter 10 per slag en dat gaat veel sneller dan allerlei 12V autosigarenaanstekerpompjes. Gekocht in een goede kampeerzaak.

Pieter

• Kaptein iglo

Duikfles is helemaal niet duur. Voor 2 `a 3 euro zit ie weer vol. En snel dat het werkt. Groet K.I.

• KptnPlp

Joost B. schreef:

> it sucks. Of de zekeringen branden door, of hij blaast nauwelijks.

Als zo'n pomp zuigt heb je plus en min verwisseld. Het bverbaasd me dan ook niet dat de zekering doorbrand.

• marksvrijheid

:)

• Sindbad

Hee, KI, hoe komen we aan zo'n fles en 'kost-ie? En hoe sluit je em aan op de boot?

• Kaptein iglo

De brandweerkorpsen gaan massaal over op koolstof perslucht flessen. De oude stalen flessen gaan veelal als oud ijzer weg. Informeer er eens (En als je ze snel wilt hebben bel je gewoon 112, komen ze brengen. ha ha !). Groet K.I.