Cor,
Zit er een functie op de navtex, waarbij je kan controleren of de ontvangst goed is ? Op mijn NASA navtex wel. Controleer ook of je het filter niet zo hebt gezet dat je geen enkel bericht kan ontvangen. Op mijn NASA kan ik namelijk ook kiesen of ik alleen maar weers berichten wil of ook navigatie berichten etc.
Het kan ook zijn dat als je alleen de Nederlandse kustwacht hebt geprogrammeerd om te ontvangen (P) dat er geen berichten binnen komen soms.
Ik heb dat toevallig afgelopen zomer meegemaakt toen we in Vlieland verwaaid lagen op weg naar Denemarken en ik na een tweetal dagen opmerkte dat ik wel berichten vanuit Duitsland binnen kreeg maar niks van de Nederlandse kustwacht. Ik heb ze toen maar even gebeld en waarempel De medewerker van de kustwacht merkte op dat de computer die de berichten behoort uit te zenden niet goed stond.
Ik kreeg na een uurtje een hele rits berichten binnen die al een aantal dagen “in de wacht” stonden op hun computer.
Even vragen aan een buurman in de haven of die wel berichten ontvangt, dan kan je gelijk al een aantal oorzaken uitsluiten.
Groeten