Veiligheid van opblaasbare reddingsvesten

• marksvrijheid

ik zou gaan voor 20-30 als dit past en niet te ruim zit

• Sindbad

Volledig mee eens. Ook mijn kinderen weten niet beter. En aan boord geen tegenspraak, zowiezo. Mijn oudste zat een paar jaar geleden weer eens wat te zeuren, toen hebben we haar met zwemvest overboord gekieperd. Duurde zeker een kwartier voor we weer bij haar waren en haar aan boord hadden. Ze heeft ‘t er nog over…. Maar gelukkig was het mooi weer. En ze weet nu wel waarom ze ’t aan moet.

• marksvrijheid

mmmm dokter, vaker een mobje oefenen? :)

• M.

Heren, het gaat er mij niet om òf hij er een aan moet maar welke :D Dat hij altijd een vest aan heeft lijkt mij niet meer dan logisch. Door het artikel in de Zeilen sloeg ik dus alleen aan het twijfelen over zijn opblaasbare vest. Ik denk dat ik het vest eens het water in gooi zonder hem erin, kijken wat er dan gebeurt.

M.

• Kaptein iglo

Als je dan toch het vest gaat activeren zou ik dat met het kind er in doen. Ik bedoel dan wel in een zwembad. Heeft ie het een keer meegemaakt en je kunt zelf zien hoe het werkt. Geeft overgens geen enkele garantie voor een volgende keer, het blijft techniek. Groet K.I.

• raptor

ik had enige secumars gekregen vanuit een baggerponton dat werd verkocht. Vessten waren dat jaar nog gekeurd. Van de 3 werkte er 2 toen ik ze in het water hield. Heb je 2 kinderen neem er dan een 3e bij voor reserve.

Pieter

• Kaptein iglo

Heb je gebaggerd ???

• raptor

mijn zoon is technisch duvelstoejager in de bagger. Lost problemen op en start projecten en zo. Zo zie je iets van de wereld (vliegvelden, taxies en baggerschepen). Ik ben beperkt gebleven tot scheepstimmerman in de binnenvaart na een management en consultant carriere.

Pieter

• Kaptein iglo

Grappig, Ik heb 10 jaar als scheepswerktuigkundige bij Ballast Nedam gebaggerd.

Meteen nadat ik daar weg ben gegaan is het ingestort en hebben ze de baggertak afgestoten (ha ha) Groet K.I.

• Sindbad

raptor schreef:

Heb je 2 kinderen

> neem er dan een 3e bij voor reserve.

> Pieter

Ik heb 3 kinderen. Dat wordt kiezen, dus.