koud he

• raptor

bootje op de oprit gezet om met pasen te varen. Is blijven staan en nu bedekt met 10cm sneeuw. Wordt hij wel schoon van hoop ik. Maar zeilen?;het moet een hobby blijven en met het klimmen der jaren neemt de bikkeligheid toch wel af..

Pieter

• JR

Zaterdag de vallen aan het inscheren geweest. Op een gegeven moment kon ik met min verkleumde vingertjes geen knoopie meer leggen. Zelfs het open trekken van een snapsluiting lukte niet meer. Gisteren wilde ik antifouling smeren, maar ben niet verder gekomen dan 5-10cm sneeuw van de boot te scheppen.

Zaterdag 29/3 te water, gaat zo niet lukken.

• Clemens

Bootje omgevaren van Stellendam naar Loosdrecht binnendoor want had toch maar besloten dat een boot moet varen en niet op een trailer staan. (En het scheelde aanzienlijk in de kosten maar dat was niet doorslaggevend natuurlijk!)

In ieder geval een koud en nat tripje maar bij “Sjors” uit Muiderzand een petroleumkacheltje aangeschaft voor 40€ een beetje sceptisch want hij straalt “made inChina” uit maar dit ding was een lifesafer!

Binnen in de kajuit was het een heerlijke 22 graden met de kajuitingang vol open en het voorluik een stukje open.

Hij deed het ook netjes 2 volle dagen op een tankje van 5 liter.

Was een leuke tocht maar was blij dat ik een goede vriend had die met me mee wilde zo konden we afwisselen met een uurtje in de natte kou en een uurtje lekker binnen in de warmte.

Ben wel blij dat de boot op haar bestemming is en we weer kunnen zeilen.

Een goed vaarseizoen toegewenst allemaal.

Clemens

• marksvrijheid

tja, wij winterzeilers zijn eigenlijk maar watjes… hoef alleen maar los te gooien en kan varen… zo blijkt dat de echte bikkels op de kant staan :)

• Sindbad

Jullie weten toch dat 't deze zomer blijft sneeuwen ?:)

Ben ook nog even naar de boot geweest; gaten in de romp geinspecteerd; lekker warm en droog in de loods. Even een bakkie gedaan met de andere droogzeilers.

Misschien laat ik 'm wel daarzo.

• Nienke

Tja ik heb zo-ma gezeild naar Stavoren en terug met een collega. Prima weer, heen 1 sneeuwbui over gehad vlakbij Stavoren. En we gingen hard! Wiehoe!

Pas geinstalleerde kachel deed het super!

Wij hebben echt enorm genoten EN bijna niemand op het IJsselmeer dus lekker veel ruimte voor ons :)

• Swokey

Wij hebben Zaterdag en zondag gezeild. Twee dagen windje mee, dan was het prima te doen. En wij gingen ook hard!!!Nienke schreef:

• kptnPlp

't is me wat, die global warming….

• freebird

In Nederland gebeurt alles 50 jaar later………………….

• Eddy

Gewoon lekker gezeild met de Easter regatta op Loosdrecht in de Solo, viel best mee en ook best lekker rustig op het water nog geen huurboten e.d. ;)