is er een site waar ik wind en stroming kan vinden voor het traject Tenerife-kiel vanaf 19 april??
bijvoorbeeld weerbeeld in de golf biskaje.
ik ben benieuwd naar de reacties
alvast bedankt Gr Menno
nu is het nog wat vroeg, maar op www.windfinder.com vindt je mooie kaarten (tot een week op voorhand) met gribfiles per regio/land.
Verder vindt je op weeronline ook hele goei kaarten met gribfiles. Heel de Atlantische Oceaan wordt opgesplitst in verschillende zones, dus Tenerife-vasteland kan je zeker plannen.
Het hangt natuurlijk van het weer af op dat ogenblik, maar vermoedelijk zal je vanaf de Canaries richting Azoren moeten gaan om uit de NO passaat te geraken en vanop de Azoren proberen Westelijke winden op te pikken.
Rechtstreeks van de Canaries naar Portugal en vervolgens klimmen naar het Noorden lijkt me nogal zwaar : eerst tegenwind in de passaat en dan tegen de Portugese Noord in is beslist niet comfortabel varen.
Succes
voor die specifieke data niet zolang van te voren maar je kan natuurlijk bij NGA de kaarten (Atlas of Pilots Charts) downloaden met de meerjarige gemiddelde wind en met de zee stromingen
http://www.nga.mil/MSISiteContent/StaticFiles/NAV_PUBS/APC/Pub106/106apr.pdf
of zie onder laatste nieuws op mijn site
www.sijambo.com/zeilen
de link naar deze amerikaanse site.
en succes en plezier met de oversteek, wordt koud die laatste mijlen !
Erik
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?