Air windgenerator

• erwinB

ok, doe ik.

ben ondertussen ook op Amerikaanse forums aan het zoeken.

• Sennort

Beste erwinB,

dat zou je willen een WINDMOLEN aan boord!!!!

Een ook geen molen met nog wel DRIE wieken, want een windmolen heeft standaard vier wieken.

Nog steeds geen idee van het verschil tussen een wind MOLEN en een wind TURBINE????

De AIR windgenerator heeft dus drie ROTOR bladen met daaraan gekoppeld een generator of turbine welke als een dynamo voor de nodige energie zorgt.

Alph Sennort

ErwinB schreef:

>

> wij hebben een air windgenerator aan boord.

>

> De molen met de drie wieken, de hoge opbrengst maar het vele

> geluid.

>

> Vorig jaar lag er een Zweedse boot in de haven met dezelfde

> molen, maar de molen draaide lekker geruisloos rond.

>

> Heb geprobeerd met de man te praten en te vragen hoe hij dat

> klaargespeeld heeft, maar hij sprak noch Engels, noch Duits

> en mijn Zweeds liet het even afweten.

>

> Heb al gehoord via via dat het mogelij is de wieken stiller

> te laten draaien door met een fijn schuurpapiertje de

> voorzijde van de wieken iets af te ronden of door de wieken

> te polijsten. Heb de info echter niet uit eerste hand, dus

> vandaar mijn vraag : iemand hier ervaring mee ??

• Ton Cervaal

Heel goed Sennort,

Je moet de dingen wel bij de juiste naam noemen. En een windmolen is bepaald ietsjes anders dan een wind(generator)turbine.

Ook ik erger me er kapot aan dat men die dingen door elkaar haalt.

Een windmolen bemaald de polder of graan tot meel maar elektriciteit nee daar is íe nou net niet voor.

De meeste windgeneratoren kan jezelf heel goed onderhoud geven. Haal de kap los maak de zaak schoon, desnoods met wat specifiek schoonmaakmiddel en doe er dan heel dun wat teflon spray op in de lagering. Dat spuit ik op een vinger en smeer daar de lagers mee in.

• Van Velden

Kijk dan niet onder het kopje ‘Windmills’

• BJ

Als je je hier al kapot aan ergert kun je beter snel weggaan van dit prikbord, het is hier namelijk schering en inslag. Gelukkig zijn de reguliere posters wat milder en ook wat ruimer van opvatting….. ;)

• h.h.

hmm wee nie hoor er zijn er hier die zich ergeren aan te weinig hoofdletters,punten en komma's en zoeen bericht word dan nog gewoon verwijderd ook.

steekt het ergeren aan iets de juiste naam geven nog schril bij af.

• Sindbad

Je neemt me de woorden uit de mond.

• erwinB

Als we zo gaan beginnen, zullen we uw zinnen ook eens ontleden op de Nederlandse taal :

Sennort schreef:

>

> Beste erwinB,

> dat zou je willen een WINDMOLEN aan boord!!!!

==> IS DIT NEDERLANDS ?? Een correcte Nederlandse zin bestaat uit een onderwerp, werkwoord, gezegde, enz.

> Een ook geen molen met nog wel DRIE wieken,

==> “en ook geen molen met nog wel …” ==> lijkt me meer Zuid Afrikaans

> Nog steeds geen idee van het verschil tussen een wind MOLEN

==> Nog steeds geen idee “van” het verschil ==> ook dit is geen correct Nederlandse zin

> en een wind TURBINE????

>

> De AIR windgenerator heeft dus drie ROTOR bladen met daaraan

> gekoppeld een generator of turbine welke als een dynamo voor

> de nodige energie zorgt.

==> Technisch klopt dit niet. Aan de 3 rotor bladen een alternator gekoppeld, dus geen dynamo of geen generator. De rotorbladen vormen samen met de alternator als geheel een generator.

Conclusie : als je geen zinnig antwoord kan geven op een vraagstelling, dan plaats je beter geen topic.

Als je enkel maar een bericht wil invoegen om commentaar te geven op het woordgebruik van iemand anders, zorg dan dat je minstens zelf de Nederlandse taal een beetje machtig bent.

Daarbij komt nog … als je aan eender welk kind vraagt wat er overal in het land langs de wegen staat, dan zal er niet 1 kind zijn dat als antwoord geeft dat het windturbines of windgeneratoren zijn. Neen … dat zijn allemaal windmolens en die met 4 wieken zijn gewoon “oude” windmolens.

• BJ

Kappeh nah…. het vaarseizoen begint bijna.